خبرگزاری کار ایران

واکنش سازمان پژوهش به تغییر داستان هوشنگ مرادی کرمانی در کتاب درسی/ سال آینده متن اصلاح خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۸۸۲

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در واکنش به تغییر متن داستان هوشنگ مرادی کرمانی در کتاب پایه هفتم بیان کرد: این اتفاق در مدیریت قبلی رخ داده است و برای سال آینده حتما اصلاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حسن ملکی» رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به تغییرات ایجاد شده در کتاب پایه هفتم ابتدایی در متن  هوشنگ مرادی کرمانی اظهار داشت: در ابتدا از آقای هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده این متن قدردانی می‌کنم، مطلبی که از وی منتشر شده در کتاب فارسی پایه هفتم است و تغییر کوچکی که در متن رخ داده، موجب نگرانی وی شده است.

 وی ادامه داد: این اتفاق  مربوط به سال قبل و زمان مدیریت قبلی سازمان پژوهش بوده و در زمان مدیریت بنده این اتفاق نیفتاده است. داستان ذکر شده از سفرنامه اصفهان است و از سری قصه‌های مجید نوشته هوشنگ مرادی کرمانی است که در متن اصلی  آمده است؛ ظهر شد صدای اذان می‌آمد، کار اکبرآقا تمامی نداشت، حوصله‌ام سر رفته بود.

ملکی افزود: در سال گذشته در این عبارت یک تغییر کوچکی دادند، و متن به این صورت شد که" ظهر شد، صدای اذان می‌آمد، وضو گرفتم و نماز خواندم، کار اکبرآقا تمامی نداشت. بخش وضو گرفتم و نماز خواندم را به متن اضافه کرده‌اند. طبیعتا تصور تغییر دهنده این بوده است که متن را کامل کند و شاید اثر عبادی و معنوی بر روی دانش آموز بیشتر باشد که البته این تغییر در متن یک نویسنده مورد تایید ما نیست.

وی تاکید کرد: برای سال آینده قطعا این متن اصلاح خواهد شد، ما نیز دستور دادیم، این متن به همان متن قبلی و اصیل خودش بازگردد. 

 رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: البته در خود کتاب نوشته شده است که اندک تغییری در داستان ذکر شده است، تا نویسنده محترم نیز مطلع باشند، اما این متن برای سال آینده اصلاح خواهد شد و در نسخه الکترونیکی روی سایت سازمان نیز این مطلب حتما اصلاح می شود و جای نگرانی نیست.

واکنش سازمان پژوهش به تغییر داستان هوشنگ مرادی کرمانی در کتاب درسی/  سال آینده متن اصلاح خواهد شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز