خبرگزاری کار ایران

عملیات آبخیزداری در سطح ۲۳ هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز استان تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۸۱۴

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اعلام کرد: با هدف پیشگیری از فرسایش و حفاظت خاک ۲۳ هزار هکتار از حوزه های آبخیز استان تهران در سال جاری در قالب پروژه های مکانیکی زیر پوشش عملیات آبخیزداری قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران علینقی حیدریان در حاشیه برگزاری وبینار «روزجهانی خاک» با بیان این مطلب افزود: عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در 20 حوزه آبخیز 5 شهرستان استان تهران که از لحاظ سیلاب و فرسایش خاک بحرانی محسوب می شوند با اعتباری حدود 22 میلیارد تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرایی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال «روز جهانی خاک» تحت عنوان «خاک را زنده نگه داریم و تنوع زیستی خاک را حفظ کنیم» نامگذاری شده است اظهار داشت: خاک یکی از مهم ترین اجزای طبیعی است که در امنیت غذایی، تأمین آب سالم، تنظیم هوا و سایر کارکردهای زیست محیطی نقش آفرین بوده که از این رو تمامی اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری در راستای حفظ منابع پایه آب و خاک انجام می شود.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران ادامه داد: تنوع زیستی خاک انواع موجوادت زنده اعم از گیاهان و میکرو ارگانیسم ها را شامل می شود که یک منبع تجدید ناشدنی به شمار می آید و دارای ارزش اقتصادی- اجتماعی بالایی است که در این خصوص ضرورت ایجاب می کند مقوله فرهنگسازی با هدف حفاظت از خاک و تنوع زیستی آن صورت گیرد تا استفاده درست از این منبع ارزشمند وظیفه ای همگانی تلقی شود.

وی تأکید کرد: برای کنترل فرسایش خاک و رسوب علاوه بر اقدامات آبخیزداری در قالب اجرای پروژه های مکانیکی، اقداماتی همچون احیای پوشش گیاهی، احیای مراتع و جنگل ها، کنترل و مقابله با بیابان زایی نیز در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز