خبرگزاری کار ایران

بودجه و اعتبار سازمان پزشکی قانونی در جهت خدمت به مردم هزینه شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۳۴۱

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با تأکید بر اینکه تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمت مناسب به مراجعین از اهداف اصلی سازمان است، گفت: بودجه و اعتباراتی که در اختیار سازمان قرار می گیرد باید در جهت خدمت به مردم و پاسخ دهی مناسب به آنان هزینه شده و به کار گرفته شود.

به گزارش ایلنا به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، عباس مسجدی در جلسه تقدیر از مجموعه مالی و ذیحسابی سازمان که به مناسبت روز حسابدار برگزار شد، افزود: بزرگ ترین حسابرس دنیا خداوند کریم است زیرا همه آنچه خلق کرده از یک نظم و حساب دقیق تبعیت می کند و نظام هستی بر اساس این نظم آفرینش در حرکت است.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش های مجموعه مالی و ذیحسابی، به مجموعه ای از ویژگی ها و خصایص مدیران و کارکنان حوزه مالی اشاره کرد و افزود: اولین ویژگی این مجموعه ایمان الهی است. اگر شخصی به خداوند ایمان داشته باشد زندگی و عمل او متفاوت خواهد بود و چنین فردی با اعتقاد به ماوراء همواره به سمت حقانیت در حرکت است.

 مسجدی اظهار داشت: فردی که به خدا و معاد ایمان دارد یک ناظر همیشگی بر اعمال خود می بیند و مراقب رفتار و عملکرد خود است.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور علم و دانش مناسب را خصیصه دیگر کارکنان بخش مالی برشمرد و گفت: مجهز بودن به دانش روز و کار دقیق و درست، تجربه و مهارت کافی، تسلط به قوانین برای کمک به رفع مشکلات سازمان و داشتن حسن خلق و روابط عمومی مناسب از ویژگی های دیگر همکاران بخش مالی است.

مسجدی داشتن آینده نگری، کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری، اخذ بهترین تصمیمات در کوتاه‌ترین زمان، قدرت تجزیه و تحلیل، امانتداری، سعه صدر و تواضع و فروتنی و به ویژه عطوفت با مردم و قشر ضعیف، صبر و شکیبایی در برخورد با مسایل، انتقاد پذیری و توجه به معیشت کارکنان را از دیگر خصوصیات کارکنان بخش مالی عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه همکاران مالی سازمان نهایت تلاش خود را برای استفاده بهینه از منابع موجود به کار گرفته اند و به نحوی شایسته در حال ارائه خدمت هستند، گفت: ارزش قائل شدن برای کار و با عشق و علاقه کار کردن از ویژگی های مهمی است که نه تنها در بخش مالی بلکه در بین همه کارکنان لازم و ضروری است زیرا علاقه مندی به کار نتایج بهتری را به همراه دارد.

وی در پایان با قدردانی از تلاش های مجموعه مالی، همراهی و همدلی ذیحسابان با سازمان را ستودنی دانست و اظهار امیدواری کرد: با همکاری و همت تمامی کارکنان، سازمان پزشکی قانونی به اهداف خود در زمینه خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم دست یابد.

در ادامه این جلسه دکتر حاج منوچهری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان با قدردانی از زحمات همکاران مالی و ذیحسابی گفت: محاسبه و حسابداری ریشه در فردیت افراد دارد و نفس آدمی به خودی خود محاسبه گر است و محاسبه از وجود خود انسان آغاز می شود تا به یوم‌الحساب برسد.

وی با اشاره به عملکرد مناسب مجموعه مالی خاطرنشان کرد: دقت در کار و سرعت در انجام امور دو انتظار مهم از بخش مالی در هر سازمان و ارگانی است و امیدواریم در مجموعه مالی سازمان نیز این دو اصل مهم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حاج منوچهری تعامل سازنده و مناسب ذیحسابان با مجموعه اجرایی سازمان را از نقاط قوت دانست وافزود: ذیحسابان در سازمان، مشاوران مدیران خواهند بود و همواره می توانند با مشاوره های درست و ارائه راهکارهای مناسب به حرکت سازمان در مسیر صحیح کمک کنند تا کارها وفق قانون و به نحو مقتضی پیش رفته و انجام شود.

در ادامه جلسه فلاح پرویزی مدیرکل امور مالی و ذیحساب سازمان نیز با اشاره به حساسیت و اهمیت کار مالی و ذیحسابی در سازمان ها و نهادها اظهار داشت: تشویق و تشکر علاوه بر آنکه در کارکنان برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر ایجاد انگیزه می کند، روح و روان آنان را با نشاط خواهد کرد و این جلسه بهانه ای است برای قدردانی از مجموعه همکاران مالی و ذیحسابی پزشکی قانونی در سراسر کشور.

وی افزود: اگر روحیه تشکر و قدردانی از جامعه ای گرفته شود گرایش به فعالیت های سازنده در آن جامعه کم رنگ شده و دلسردی در کار بر آن حاکم خواهد شد و بر اساس آیات شریفه قرآن، ثمره شکرگزاری فزونی نعمات الهی است.

وی با تشکر از رییس سازمان به دلیل برپایی و شرکت در این جلسه، برگزاری چنین مراسمی افزود: یکی از ویژگی های مهم مجموعه پزشکی قانونی که همگی بر آن واقف هستند ادب و احترام حاکم براین مجموع است که می تواند به عنوان الگو و نمونه مطرح باشد و این ویژگی مصداق حدیث حضرت علی (ع) است که می فرمایند همه چیز محتاج تعقل و تعقل محتاج ادب است.

فلاح پرویزی در پایان با قدردانی از تلاش های همکاران مالی سازمان، استقلال رأی، دانش و تجربه کافی، مراقبت و دقت حرفه ای، مشاوره و برنامه ریزی و تقسیم کار را از ویژگی های کارکنان این حوزه برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز