خبرگزاری کار ایران

تعطیلی جلسات کمیته نما در یکی از شهرداری‌های مناطق به دلیل اختلاف‌نظر شهردار با کارشناسان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۲۳۶

رییس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران نسبت به بی‌توجهی برخی شهرداران مناطق به مصوبات کمیته نما واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی اعطا» روز یکشنبه در دویست و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران، با اشاره به روز ۱۶ آذر، اظهار داشت: ۱۶ آذر روز شادباش نیست بلکه روز بزرگداشت است و این روز را در کنار همه آزادگان ایران، دانشجویان امروز و دیروز و همیشه بزرگ گرامی می‌داریم. یاد و خاطره شهیدان قندچی، شریعت رضوی و بزرگ نیا را که در مقابل استبداد پهلوی سینه سپر کردند و در صحن دانشکده فنی دانشگاه تهران جاودانه شدن، بزرگ می‌داریم. 

او در ادامه در تذکری گفت: تذکر من مربوط به مصوبه شورا با عنوان «طراحی، پایش و اجرای نماهای ساختمانی» است که مانند هر مصوبه دیگری شورا و کمیسیون مربوطه درباره حسن اجرای آن، رصد و پیگیری می‌شود. 

وی گفت: از اداره کل معماری و ساختمان شهرداری و آقای صالحی که در این دو سال گذشته بیش از ما پیگیر بودند که کمیته‌های نما قوام داشته باشد و ساختار خود را پیدا کند، و  همچنین از توجه آقای گلپایگانی، معاون محترم معماری و شهرسازی شهرداری تشکر می‌کنم. 

اعطا به بی‌توجهی برخی از مناطق نسبت به این مصوبه تذکر داد و گفت: علیرغم توجه به کمیته هاى نما در سطوح عالى شهردارى، متاسفانه در یکی از مناطق شرقی شهرداری تهران، شهردار منطقه خارج از آن فرآیندی که پیش‌بینی شده، قصد دارد تصویب و تایید برخى پروژه ها را به کمیته نما تحمیل ‌کند که کمیته نماى منطقه با آنها مخالف است.

اعطا گفت: در این منطقه شهردار، فشار مى آورد تا پروژه نامناسب و بى هویتى در مجاورت یکی از میادین اصلی شهر که میدان بسیار مهمی است اجرا شود. کمیته نما بر حسب نظر کارشناسى خود مخالفت مى کند، بعد به دلیل مخالفت کمیته نما، شهردار یک ماه و نیم است که جلسات کمیته را تعطیل کرده است.

او ادامه داد: یکی از این کارها، کار کلاسیکی است در مجاورت یکی از میادین اصلی شهر که میدان مهمی است و با مقاومت کمیته، شهردار یک ماه و نیم است که جلسات کمیته را تعطیل کرده است و به این دلیل که کمیته از اختیارات خود استفاده کرده که این نما را نپذیرد، جلسات کمیته نما تعطیل شده است. 

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه اختلاف نظر در کارها وجود دارد، گفت: گاهی اختلاف‌نظر پیش می‌آید که با بحث و گفت و گو حل می‌شود اما گاهی منطقه‌ای نقش و جایگاه این کمیته به عنوان مصوبه شورا را نفی می‌کند. 

عضو شورای تهران اضافه کرد: مگر ما می‌توانیم اجازه دهیم که کمیته نما هر کاری که دلش خواست انجام دهد؟ در مصوبه شورا حدود صلاحیت‌هایی تعیین شده و شهردار منطقه ملزم است آن را رعایت کند و نمی‌تواند مصوبه شورا را نفی کند. 

وی گفت:کمیته نما در حدی در سطوح عالی شهرداری مورد توجه است که آقای حناچی، شهردار تهران در یکی از جلسات منطقه‌ای شرکت کردند، اینکه کمیته نما با طرح کلاسیک بی‌هویت مخالفت کرده، جلسه کمیته را تعطیل کنند، سنگ‌روی سنگ بند نمی‌شود. 

اعطا از معاونت شهرسازی شهرداری تهران و شهردار تهران خواست که حساسیت نشان دهند که در این اواخر دوره برخی از مناطق که توجه کافی ندارند، مصوبات شورا را لغو نکنند. طبیعتاً اگر این موارد با تذکر حل وفصل نشود، به شکل دیگری پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز