خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

وضعیت نامناسب دو آرامستان ابن باویه و امام‌زاده عبدالله/ مکان دفن شهدای ۱۶ آذر شرایط مناسبی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۲۱۶

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از شهرداری و سازمان اوقاف درخواست کرد تا نسبت به طرح جامع ساماندهی دو آرامستان ابن‌بابویه و امامزاده عبدالله اقدام‌ کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران در جریان دویست و پنجاه و سومین جلسه رسمی این شورا، ضمن گرامیداشت ۱۶ آذرماه، روز دانشجو، گفت: این نکته را یادآور می‌شوم که مزار این عزیزان در آرامستان امام زاده عبدالله و مزار شهدای قیام ۳۰ تیر در آرامستان ابن بابویه شهرستان ری قرار دارد. 

او ادامه داد: متاسفانه این آرامستان‌ها از وضعیت خوبی برخوردار نیستند، لذا در این روز تاریخی از سازمان اوقاف، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری تهران می‌خواهم نسبت به تهیه طرح جامع برای ساماندهی این دو آرامستان که می‌تواند یکی از مراکز گردشگری و تاریخی شهرری و تهران باشد، اقدام کنند. 

خلیل‌آبادی با اشاره به ثبت میراثی هر دو آرامستان اضافه کرد: این درحالی است که متاسفانه برخی از قبور دچار معضلاتی همچون تخریب شده‌اند و مکان دفن شهدای ۱۶ آذر برای زیارت اهل این قبور و ادای احترام به آنان مسیر مناسبی ندارد. همچنین مزار شهدای ۳۰ تیر با تاریخ و فعالیت ارزنده‌ای که داشتند نیز به این وضع دچار شده است. 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از سازمان اوقاف، شهرداری و دیگر نهادهای مربوطه خواستار شد تا به وظایف خود جامه عمل بپوشانند تا بیش از این شاهد تخریب آثار تاریخی و هویت خود نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز