خبرگزاری کار ایران

تاکید بر اخذ معاینه فنی موتورسیکلت‌ها با همکاری پلیس راهور/چرایی عدم تعیین سن فرسودگی خودروها مشخص شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۹۷۸

استاندار تهران با تاکید بر اخذ معاینه فنی موتورسیکلت‌ها با همکاری پلیس راهور گفت: پلیس راهور باید کمک کند و راهکارهایی بمنظور اخذ معاینه فنی موتورسیکلت ها ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در نخستین جلسه کارگره کاهش آلودگی هوا گفت: یکی از مسائلی که در جلسه امروز به آن اشاره شد مساله سوخت بود و با توجه به اینکه در نیمه دوم سال سهمیه گازهای صنعتی قطع و یا نصف می شود و از سوخت های جایگزین مصرف می شود در نتیجه اینها می‌توانند آلودگی هوا را تشدید کنند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه محدودیت رفت و آمد در تهران به دلیل شرایط کرونایی اجرا شد و حجم ترافیک کم بود که منجر به افزایش روزهای پاک شد اما در ادامه باید مراقبت و هوشیاری و دقت خود را بیشتر کنیم.

بندپی در ادامه از پیگیری استفاده از گاز طبیعی در صنایع و نیروگاه های تهران خبر داد و گفت: از مهرماه پیگیر هستیم تا در تهران به عنوان یک کلانشهر تا جایی که می شود صنایع و نیروگاه‌ها از گاز طبیعی استفاده کنند و کمتر شاهد استفاده از سوخت جایگزین باشیم.

استاندار تهران گفت: با توجه به شرایط شکننده و ناپایدار تهران شرکت ملی گاز و وزارت نفت نسبت به تامین گاز صنایع و نیروگاه ها اقدام و در صورت عدم اجرا مصوبه خود را مبنی بر ارائه گازوئیل یورو ۴ ارائه دهند.

بندپی همچنین تاکید کرد که نفت کش‌ها نباید در اتوبان‌های تهران تردد کنند و ادامه داد: باید با پلیس راهور صحبت و راه حل منطقی برای این مساله ارائه شود چرا که براساس قانون اینها نباید در اتوبان ها تردد کنند.

او در ادامه گفت: باید یک گزارش علمی و مکتوب از همه نیروگاه ها در استاتداردسازی و کاهش مصرف دریافت شود و محیط زیست بر آن ارزیابی و مشخص شود ۴ نیروگاه مستقر در استان تهران در مصرف بهینه سوخت و نوسازی و بهینه سازی چه کردند.

بندپی همچنین با تاکید بر ضرورت انجام معاینه فنی اضافه کرد: باید دلایل علمی داشته باشیم و مشخص شود ۶۶ مراکز معاینه فنی در تهران از تجهیزات و دستگاه هایی برخوردار هستند که نسبت به سایر مراکز معاینع فنی ارجحیت داشته باشند.

او تاکید کرد که باید در صدور مجوز شاخص ها رعایت شود و محیط زیست با نظارت بر آن اشراف داشته باشد.

او همچنین به اخذ معاینه فنی تنها ۳۳ دستگاه موتورسیکلت از سه میلیون موتورسیکلت موجود در تهران که در این جلسه به آن اشاره شد گفت: پلیس راهور باید کمک کند و راهکار ارائه دهد تا پلاک موتورسیکلت ها قابل روئیت شوند یا دوربین هایی جدید نصب شود تا اخذ معاینه فنی در موتورسیکلت ها به عنوان یک ضرورت اجرا شود.

او در پایان در رابطه با معاینه فنی برتر نیز گفت: باید مشخص شود که چرا دیوان عدالت سن فرسودگی خودروها را قابل اجرا ندانسته است چرا که خروجی این اقدام برای سلامت آحاد جامعه مناسب نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز