خبرگزاری کار ایران

واریز ۴۸۰ هزار تومان بر روی کارت بانکی معلولان فاقد شغل

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۹۵۴

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مبلغ ۴۸۰ هزار تومان بر روی کارت بانکی افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که به سن ۱۸ سال رسیده‌اند اما فاقد شغل و درآمد هستند، شارژ شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید قبادی دانا با گرامیداشت هفته جهانی افراد دارای معلولیت گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و برای اجرای ماده ۲۷ این قانون، با حمایت سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۷۱ میلیارد تومان جهت اجرای بخشی از این قانون در هفته جاری اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که به سن ۱۸ سال رسیده‌اند اما فاقد شغل و درآمد هستند، مبلغ ۴۸۰ هزار تومان بر روی کارت بانکی آنها شارژ شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: حدود ۱۴۷ هزار نفر از افراد دارای معلولیت حائز این شرایط بودند که مبلغ ۴۸۰ هزار تومان بر روی کارت بانکی آنها به عنوان کمک هزینه معیشت برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدیدی که به سن ۱۸ سال رسیدند و فاقد شغل و درآمد هستند، شارژ شد. امید است که در سال ۱۴۰۰ با درنظر گرفتن منابع لازم و تامین اعتبار لازم برای اجرای قانون بتوانیم مواد مختلف قانونی را به نحو شایسته اجرا کنیم.

قبادی‌دانا با بیان اینکه طبق برآورد دقیق صورت گرفته بیش از ۳۸ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ برای اجرای مواد مختلف قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت موردنیاز است، خاطرنشان کرد: آنچه که تاکنون در بودجه قرار گرفته ۱۷۰۰ میلیاردتومان است. البته باتوجه به شرایط کرونا و همچنین تحریم‌های ظالمانه آمریکا و مشکلاتی که در زمینه اقتصادی وجود دارد شرایط برای جامعه معلولان قابل درک است، اما نیازهای این عزیزان نیازهایی است که باید طبق قانون برآورده شود و امید است که تاحد ممکن اعتبارات لازم برای اجرای قانون در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: از مجلس شورای اسلامی در خواست می‌کنیم تا در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق و تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۰ نهایت تلاش خود را برای تحقق این امر به کار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز