خبرگزاری کار ایران

زالی:

بستری ۵۰۰ بیمار جدید کرونایی در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۹۳۰

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: همین امروز در تهران علیرغم این که به نظر می‌رسید شرایط بهتر از هفته‌ گذشته باشد، ۵۰۰ بیمار جدید بستری کردیم که از این تعداد ۱۳۵ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا زالی» فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اهمیت کار داوطلبانه، بیان کرد: ویروس کرونا فقط ابعاد جسمانی ندارد، بلکه ابعاد روانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موجب می‌شود که این بیماری ابعاد و مولفه‌های غیر بیماری زایی داشته باشد و گاهی وقت‌ها ابعاد غیر بیولوژیک تاثیر گسترده‌تری دارد.

وی ادامه داد: مطالعه‌ای که ما در تهران انجام دادیم و قبلاً در برخی از رسانه‌ها منتشر شد، متاسفانه در مورد شهروندان تهرانی با حجم زیادی از اضطراب‌ها و افسردگی و دلزدگی‌های اجتماعی جدید در جامعه روبرو بودیم و حتی در مواردی مشخص شد که در ایجاد فرآیندهای مزمن در فرسایش روانی، در هم ریختگی روانی و به هم ریختن لایه‌های اجتماعی، اختلال در امنیت شغلی، به هم ریختن ساختارهای اقتصادی و شغل‌های فصلی، خطر آسیب جدی اقتصادی مضاعف برای گروه های فرودست و فراهم شدن سیکل معیوب بیماری و فقر از مواردی است که می‌تواند به عنوان آسیب‌های جدی‌تر در این زمینه به آن توجه کرد.

زالی افزود: بنابراین بیماری‌کرونا علاوه بر مشکلات جسمی و روانی، مولفه‌های مختلف اقتصادی اجتماعی و فرهنگی و روانی و تحت شعاع قرار داده است، در چنین شرایط سختی بیش از هر زمان دیگری مردم نیاز به کمک‌های التیام آمور دارند و بهترین شکلی که میتوان به آن اتکا کرد، بحث کارهای داوطلبان است.

وی ادامه داد: بنابراین امسال روز جهانی داوطلب شاید شکل متفاوتی نسبت به سال‌های قبل داشته باشد و شعاری که برای آن انتخاب شده "ما می‌توانیم در قالب کار داوطلبانه فعالیت کنیم" این نشان می‌دهد که ما می‌توانیم در عرصه جهانی یک امیدآفرینی ایجاد بکنیم.

زالی گفت: در این روزهای سخت کرونایی باید بیش از هر زمان دیگری به شکیبایی مردم درود بفرستیم، ما علیرغم تمام کارهای خوبی که در کشور انجام می دهیم اما جایگاه بین المللی ما در عرصه کارهای داوطلبان کماکان جایگاه ممتازی نیست. ما در کارهای داوطلبان رتبه هفتادم را داریم در صورتی که کشورهایی مثل هند، آمریکا، اندونزی، چین ردیف اول را به خود اختصاص می‌دهند و در زمینه‌ی غریب نوازی به عنوان یک شاخص کمک‌های انسان دوستانه جایگاه ایران وضعیت بهتری دارد که حدودی رتبه سی است.

وی ادامه داد: اما در مجموع بحث کارهای داوطلبانه در کشور عمدتاً در قالب تکان‌های هیجانی شکل می‌گیرد و به صورت سازمان یافته و سیستماتیک نیست و نکته اول آسیب شناسی همین است و اگر سیل و زلزله بیاید مردم عواطف‌شان تحت تاثیر قرار می‌گیرد و حرکت خوبی انجام می‌دهند، اما معمولا این حرکت‌ها پایدار نیست.

زالی افزود: بنابراین حرکت‌های داوطلبان سیستماتیک نیاز امروز جامعه ماست و همچنین طرح ویژه حرکت‌های داوطلبان باید به شکل نهادهای حقوقی و حقیقی صورت گیرد، موضوع دیگر هم‌پوشانی است که گاهی وقتا همپوشانی‌های انجام شده، منجر به استفاده غیر بهینه از ظرفیت‌های انسانی می‌شود دچار مشکل هستیم.

وی ادامه داد: بنابراین با نگاه به این آسیب شناسی‌ها می‌توان روزهای سخت کرونایی را سپری کرد، ویروس کرونا همچنان در کشور شرایط نامطلوبی دارد و همین امروز در تهران علیرغم این که به نظر می‌رسید شرایط بهتر از هفته‌ی گذشته باشد، اما باز بهتر است بدانیم که ۵۰۰ بیمار جدید بستری کردیم که از این تعداد ۱۳۵ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز