خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

مردم در رعایت پروتکل‌ها کنار ما بودند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۸۱۶

وزیر بهداشت گفت: ما ترجیح می‌دهیم با دو هفته محدودیت و حتی تعطیلی کسب و کار آن صاحب شغل و کسب و کار را مدت‌ها روی تخت بیمارستان نبینیم که در آخر هم با یک پرده‌ مشکی برای از دست رفتنش سوگواری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سعید نمکی» وزیر بهداشت با اشاره به شرایط کنونی شیوع کرونا در کشور بیان کرد: امروز بعد از مدتی اعمال محدودیت‌ها و شروع طرح شهید قاسم سلیمانی گزارشی را خدمت شما می‌دهم، در حال حاضر طبق پیش‌بینی‌هایی که موسسات علمی جهان کرده بودند، متاسفانه اروپا، امریکا و خیلی از کشورهای جهان در وضعیت بسیار نامطلوب شیوع کرونا به سر می‌برند، پیش‌بینی که برای جهان کرده بودند، متاسفانه درست از آب درآمد و پیش‌بینی در رابطه با کشور ما متفاوت شد.

وی ادامه داد: کشورهایی مثل امریکا، ایتالیا، آلمان یک خیز بسیار وحشتناکی از بیماری و مرگ را نشان می‌دهند، حتی کمی بیشتر از آن چیزی که آن موسسات علمی پیش بینی کرده بودند.

نمکی افزود: دیروز آلمانی‌ها با مرگ ۴۳۲ مورد در روز روبرو بودند و متاسفانه آمریکایی‌ها با مرگ بالای ۲۸۰۰ روبرو بودند و همینطور بقیه کشورهای اروپایی با مرگ‌های نزدیک به هزار، آن پیش‌بینی که در رابطه با کشور ما داشتند این روزها باید بامرگ بالای هزار به سر می‌بردیم اما خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیدیم و کمکی که از همه بخش‌های کشور گرفتیم از مسئولین تا خود مردم که از اصلی ترین عوامل این همراهی و همکاری بودند، این اتفاق نیفتاد.

وزیر بهداشت گفت: با طرح شهید قاسم سلیمانی توانستیم موارد مرگ و میر را به زیر ۴۰۰ برسانیم و پس از پیک سوم که پیک نفسگیر برای همکاران ما بود، می‌بینیم که ابتلا و مرگ و میر در کل کشور سر به فرود گذاشته است و البته که هر میلیمتر از این منحنی که کم می‌شود سانتی مترها کمر همکارانم بر اثر فشار این مسئله خم خواهد شد ولی باز با این حال در نهایت ایستادگی کنار مردم خدمت رسانی می کنند.

وی بیان کرد: در روزهای آغازین آبان ماه، روزهای پنجم و چهاردهم و بقیه روزهایی که اعمال محدودیت وجود دارد، نزول منحنی در آمار شیوع کرونا دیده می‌شود، همراهی مردم در این شرایط به عنوان یک دستاورد بزرگ محسوب شد.

نمکی افزود: ما به ناچار دکمه‌هایی را بستیم که واقعاً نان‌آور خانواده بودند، ما پاساژها و مغازه‌هایی را تعطیل کردیم که خودمان می‌دانستیم اگر این افراد کار نکنند قطعاً دچار مشکل اقتصادی می‌شوند و این را به عنوان یک وزیر کاملاً میفهمیدم.

وی ادامه داد: ما برای هر کدام از این موارد که می‌خواستیم برای اعمال محدودیت تصمیم بگیریم فشار شدید عاطفی را تحمل کردیم، اما پاداش این محدودیت‌ها را مردم عزیز می‌بینند ما ترجیح می‌دهیم با دو هفته محدودیت و حتی تعطیلی کسب و کار آن صاحب شغل و کسب و کار را مدت‌ها روی تخت بیمارستان نبینیم که در آخر هم با یک پرده‌ مشکی برای از دست رفتنش سوگواری کنند.

ادامه دارد...

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز