خبرگزاری کار ایران

پیام تبریک معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به مناسبت فرا رسیدن «روز دانشجو»

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۷۵۲

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی کشور خصوصاً شهدای ۱۶ آذرماه ۱۳۳۲، «روز دانشجو» را به همه دانشجویان کشور تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، مشروح پیام سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به شرح زیر است:

حدود ۷ دهه پیش در چنین روزهایی دانشگاه چون همیشه مبدأ همه تحولات بود و دانشجویان آگاه و مسلمان ایران‌زمین در مراکز علم‌اندوزی و اندیشه‌ورزی فریاد «آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و استکبارستیزی» سر دادند و با خون خود میثاق‌نامه «استقلال و آزادی» ایران اسلامی را امضا کردند.

سه آذر اهورایی شهیدان «مهدی شریعت‌رضوی»، «احمد قندچی» و «مصطفی بزرگ‌نیا» همچون دیگر شهدای دانشجوی این مرزوبوم جلوه‌ای از روحیه «ظلم‌ستیزی و آزادمنشی» مردم شریف ایران اسلامی هستند که در همه عرصه‌ها خصوصا مراکز کسب دانش و معرفت، «بذر عشق و شعور» کاشته‌اند.

۶۷ سال از واقعه به شهادت رسیدن سه دانشجوی دانشگاه تهران که در اعتراض به دخالت‌های بیگانگان و حضور معاون رییس جمهور وقت آمریکا در ایران جان خود را فدا کردند، می‌گذرد و در این‌سال‌ها کشورمان آبستن تحولات بسیاری بوده است؛ از سقوط رژیم ستم‌شاهی سابق گرفته تا پیروزی انقلاب اسلامی، ۸ سال جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمه آمریکا و دیگر دوول غربی بر ضد مردم شریف ایران و شهادت مظلومانه دانشمندان هسته‌ای پرورش‌یافته در دامان مادران پاک این آب‌وخاک. آن‌چه نزدیک به ۷دهه ایران اسلامی را و بیش از ۴۰ سال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از گزند تعرض‌ها و دخالت‌های دیگر کشورهای زیاده‌خواه مصون داشته است، «حفظ و تقویت روحیه خودباری، آزاداندیشی و استکبارستیزی» در بین آحاد مردم شریف کشور خصوصا جوانان دانشجو بوده و در تمامی این سال‌ها «حق‌طلبی و عدالت‌خواهی» کلیدواژه‌های موفقیت و استقامت ایران سرافراز در مقابل «بیگانگان زیاده‌خواه و پیمان‌شکن» بوده است.

امروز نیز که با «بحران جهانی شیوع ویروس کرونا» دست و پنجه نرم می‌کنیم و مردم شریف کشورمان در کنار تحمل فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه، در حال ستیز با ویروس منحوس کرونا هستند، بیشتر می‌توان به عمق شعارهای «استقلال‌طلبانه و آزادی‌خواهانه» مردم آزاده ایران‌زمین و جوانانش پی‌برد چرا که نشان از نهادینه شدن «روحیه استقامت و خودباوری» در درون آن‌ها دارد.

«مشارکت جهادگونه دانشجویان در عرصه‌های مختلف مبارزه با ویروس کرونا»، «تلاش‌های شبانه‌روزی و فداکارانه کادر درمانی کشور برای نجات جان مردم شریف ایران»، «حضور ایثارگرانه دانشجویان علوم پزشکی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا» و «تلاش‌های دانشگاهیان متعهد کشورمان جهت ساخت واکسن ایرانی ویروس کرونا»، همگی نشان از نهادینه شدن «حس وطن‌دوستی، ازخودگذشتگی و خودباوری» در عموم مردم بالاخص دانشگاهیان و دانشجویان فرهیخته حال حاضر کشور دارد.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن شانزدهم آذرماه که به برکت خون شهیدان دانشجو «روز دانشجو» نامیده شده است به همه دانشجویان و دانشگاهیان، امیدوارم مصداق آیه شریفه «فَإِنَّ مَعَ ٱلْعُسْرِ یُسْرًا» به زودی مردم کشور عزیزمان بر این ویروس منحوس فائق آمده و روزهای سخت و پرمشقت، جای خود را به روزهای شیرین و امیدبخش دهد و دانشگاه که اصالت خود را وام‌دار دانشجویان فرهیخته است، مجددا شاهد «حضور گرمابخش» آن‌ها در مراکز کسب علم و معرفت باشد.

ان‌شاءالله

سیماسادات لاری

سخنگو و معاون فرهنگی و دانشجویی

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز