خبرگزاری کار ایران

پایش پرونده‌های مددجویان کانون اصلاح و تربیت با حضور دادستان تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۲۸۵

​با حضور دادستان تهران و هیات قضایی همراه، پرونده‌های مددجویان کانون اصلاح و تربیت مورد بررسی و پایش قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، صبح روز پنج شنبه، علی القاصی مهر، ضمن حضور در کانون اصلاح و تربیت ضمن گفتگو با مددجویان، دستورات قضایی لازم را به قضات شعبات دادگاه اطفال صادر کرد. 

در این بازدید، دادستان تهران بر رسیدگی فوری به پرونده‌های مددجویان در قالب طرح پایش تاکید نموده، اظهار داشت: نوجوانان کانون اصلاح و تربیت بیش از بزرگسالان بایستی تحت معاضدت‌های قضایی لازم قرار گیرند و حدالامکان از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شود. 

علی القاصی مهر با مطلوب ارزیابی نمودن فعالیت‌های صورت گرفته در کانون اصلاح و تربیت افزود: رسیدگی فوری و هدفمند به وضعیت قضایی مددجویان، حضور مستمر مددکاران اجتماعی و پیگیری علمی مشکلات خانوادگی، اجتماعی، شخصیتی و قضایی آنان می‌تواند از یک نوجوان معارض قانون شخصی مفید برای جامعه بسازد. 

این مقام قضایی خطاب به قضات همراهش تاکید کرد: رسیدگی به وضعیت قضایی متهمان تحت قرار و بلاتکلیف در سریعترین زمان ممکن انجام گرفته، تا حد امکان از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شود. 

همچنین مدیرکل زندان‌های استان تهران در این بازدید گفت: اولین مرکزی که طی سال گذشته مورد بازسازی و زیباسازی قرار گرفت، کانون اصلاح و تربیت بود. 

سیدحشمت اله حیات الغیب افزود: به دلیل حساسیت سنی، توجه زیادی به قشر مددجویان این مرکز می‌شود، زیرا اعتقاد کلی بر این است تربیت صحیح در سن نوجوانی از بروز رفتارهای مجرمانه پیشگیری می‌نماید. 

بنا به این خبر، دادستان تهران و قضات دادگاه اطفال با دو مددجوی دختر که تنها مددجویان کانون اصلاح و تربیت دختران بوده و مددجویان کانون اصلاح و تربیت پسران گفتگو نمودند و تحت پایش و بررسی، احکام قضایی لازم مرخصی، آزادی یا عفو برای افراد واجد شرایط صادر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز