خبرگزاری کار ایران

پایش پرونده‌های زندانیان رجایی شهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۲۷۰

​دادستان تهران به همراه هیات ۳۰ نفره قضایی در زندان رجایی شهر حضور یافتند تا پرونده های تمام زندانیان را مورد پایش و بررسی دقیق قرار دهند.

به گزارش ایلنا، القاصی مهر به همراه سی نفر از معاونین و قضات شعبات مختلف، در بازدیدی که پنج ساعت به طول انجامید، با تمام زندانیان رجایی شهر دیدار کرده، پرونده آنان را پایش نمودند تا با غربالگری قضایی، احکام مرخصی بین حبس یا شش ماهه پایان حبس و پیشنهاد عفو برای افراد واجد شرایط صادر کنند. 

دادستان تهران ضمن تاکید بر لزوم بررسی دقیق پرونده ها و درخواست های زندانیانی که در طول ایام حبس، رفتار خوبی از خود نشان داده اند، تصریح کرد: رویکرد اصلاحی و تربیتی و بازگشت سعادتمندانه به جامعه، مورد تاکید رییس قوه قضاییه است. 

وی با اظهار رضایت از روند اقدامات بهداشتی، خدمات رفاهی و زندانبانی صورت گرفته و تحولات اساسی در زندان رجایی شهر گفت: مهمترین نتیجه اجرای طرح پایش، کاهش جمعیت کیفری است و در این مسیر ظرفیت شوراهای حل اختلاف و ترویج فرهنگ صلح و سازش بسیار کارآمد خواهد بود. 

در این دیدار، مدیرکل زندان های استان تهران ضمن تقدیر از کار جهادی قضات و پایش پرونده ها گفت:  زمانی که کسی زندانی می شود،‌ خانواده او با انبوهی از مشکلات مواجه می شود که خود در ایجاد آن نقشی نداشته و این موضوع می تواند آسیب های متعدد اجتماعی؛ فرهنگی؛ روانشناختی و اقتصادی برای همسر و فرزندان زندانیان را رقم بزند.

سیدحشمت اله حیات الغیب ادامه داد: چه بسا فرد مجرم در زندان از امکانات مناسب برخوردار بوده اما خانواده او به دلیل نبود امکانات و بی‌توجهی؛ در معرض انواع آسیب‌ها قرار می گیرند، به همین دلیل تلاش بر این است تا با اجرای دستورات قوه قضائیه زندانیان در طرح پایش گسترده با اعزام به مرخصی های بین یا پایان حبس به کانون خانواده بازگردند.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح پایش، تا حد امکان تمام زندانیان واجد شرایط به مرخصی اعزام یا آزاد شوند. 

بنا به این خبر، در دیدار پنج ساعته، دادستان تهران و سی نفر هیات همراه احکام ارفاقی لازم را صادر کردند که با استقبال زندانیان مواجه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز