خبرگزاری کار ایران

دستگیری جاعل سایت یکی از بانک‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۲۵۴

رئیس پلیس فتا تهران از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای فیشینگ کار خبر داد که با طراحی یک سایت جعلی ۳ میلیارد ریال از کاربران فضای مجازی سرقت کرده بود.

به گزارش ایلنا، سرهنگ «داود معظمی گودرزی» گفت: تعدادی پرونده مشابه به پلیس فتا ارجاع که مال باختگان در اظهاراتی مشابه اعلام کردند، قصد انتقال وجه از طریق اینترنت بانک را داشتیم و در صفحه گوگول آدرس بانک را جستجو و به این خیال که سایت رسمی و معتبر می‌باشد، عملیات بانکی را با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی‌مان انجام دادیم، غافل از اینکه سایت به صورت شبیه‌سازی شده با سایت اصلی بوده و ما بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبردار یا کلاهبرداران اینترنتی قرار گرفتم و پس از وارد کردن اطلاعات حساب، تراکنش ناموفق بوده اما با گذشت چند دقیقه متوجه سرقت موجودی کارت بانکی شدیم. 

رئیس پلیس فتا عنوان کرد: بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان قرار گرفت و مهندسان پلیس فتا موفق شدند در رصدهای سایبری هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کنند. 

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه متهم دستگیر شده در بازجوئی‌های اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد، افزود: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده اند. 

سرهنگ گودرزی افزود: باتکمیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد. 

این مقام سایبری هشدار داد: آدرس اینترنت بانک خود را مستقیما در نوار آدرس مرورگر وارد کنید و یا در صورتی که نام بانک و سامانه بانکداری خود را در گوگل جستجو می‌کنید علاوه بر لیست نتایج به آدرس سایت نیز دقت داشته و از صحت آن اطمینان پیدا کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر و اخبار سایبری و نیز توصیه‌های پیشگیرانه متناسب با آخرین شیوه و شگردهای متهمان به سایت پلیس فتا به نشانی www. cyberpolice. ir مراجعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز