خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا؛

از شنبه هفته آینده، محدودیت‌ها متناسب با وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد هر شهر مجدانه اعمال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۲۲۹

قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در اطلاعیه شماره ۴ خود، ضمنِ تقدیراز هم میهنان عزیز، اقشار واصناف مختلف، اصحاب رسانه و عموم دست اندرکارانِ اجرای این طرح، کلیات روند اعمال محدودیت های مبارزه با کرونا از شنبه هفته آینده را مطرح کرد و از اعلام جزئیات این محدودیت ها در اطلاعیه ای که پس از این از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی وانتظامی ستاد ملی ارائه می شود، خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی  وزارت کشور، متن کامل اطلاعیه شماره ۴ قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا بدین شرح است:
بسم ا... الرحمن الرحیم
 اکنون که به حول و قوه الهی، به پایان دو هفتهِ نخستِ اجرای طرح جامع محدودیت های هوشمند، به عنوان یک بخش از برنامه جامع مبارزه با کرونا، نزدیک می شویم، ضمنِ تقدیراز هم میهنان عزیز، اقشار واصناف مختلف، اصحاب رسانه و عموم دست اندرکارانِ اجرای این طرح، نکات ذیل به استحضارملت شریف ایران می رسد:
 
1. براساس گزارش های تخصصی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، در نتیجه الطاف الهی، ساماندهی های بعمل آمده و ارتقای رعایت دستورالعمل های بهداشتی، ازجمله استفاده فراگیرمردم شریف ایران ازماسک و رعایت فاصله گذاریِ مؤثر اجتماعی، سرعت گسترش همه گیری کرونا درکشورکاهش یافته،تعدادِ مبتلایان پذیرش شده دربیمارستان ها کمتر و درمجموع؛ شرایط تعدادی از شهرها از وضعیت قرمز به نارنجی و برخی دیگر از وضعیت نارنجی به زرد تغییرکرده است؛ اما برآوردهای علمی وتخصصی، براین واقعیت تاکید دارد که شرایط کنونی،کاملاً شکننده بوده و با کمترین سستی و سهل انگاری در اجرای دستورالعمل ها، مجدداً به حالت نامطلوب قبلی بازخواهد گشت و درآن صورت، اعلام مجدد وضعیت قرمز در این شهرها و اجرای کامل محدودیت ها و تحمل دشواری های ناشی ازآن برای عموم مردم اجتناب ناپذیر خواهد بود.
2. تغییرشرایط شهرهای مختلف، به منزله عادی شدن وضعیت نبوده و از روز شنبه هفته آینده، محدودیت ها در همه شهرهای کشورمتناسب با وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد هرشهرکه از سوی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی اعلام شده است، مجدانه اعمال خواهد شد.
3. از ابتدای هفته آینده،کماکان ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی، به شهرهای قرمز و نارنجی و همچنین ورود خودروهای شخصیِ پلاک بومیِ شهرهای قرمز و نارنجی به سایرشهرها ممنوع است و سایرمحدودیت های پیش بینی شده درخصوصِ ترددها، منطبق برطرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها اعمال خواهد شد.
4. ضمناً همچون دوهفته قبل، تردد شبانه خودروهای مشمول، ازساعت 21 الی 4 بامداد، درهمه شهرهای قرمز و نارنجی با جمعیت بالای 200 هزار نفر، ممنوع است و در مورد متخلفین براساس تشخیص دوربین های پلیس، جریمه صادر و اعمال قانون می شود. 
5. همچنین، محدودیت های پیش بینی شده برای فعالیت اصناف ومشاغل وسایرفعالیت ها، متناسب با وضعیت جدید اعلامی شهرها (قرمز، نارنجی و یا زرد) اکیداً اعمال می شود. 
6. جزئیات بیشترمحدودیت های فوق الذکردر ترددها وفعالیت مشاغل، همراه با آخرین تغییرات اعمال شده در دسته بندی اصناف ومشاغل وجدول وضعیت هریک از شهرها، دراطلاعیه روز جاری کمیته امنیتی، اجتماعی وانتظامی ستاد ملی اعلام می شود.
 
کمیته اطلاع رسانی قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز