خبرگزاری کار ایران

آموزش، ترویج و فرهنگ‌سازی و شناسایی و مددکاری سه حوزه مهم «کانون یاریگران زندگی» در آموزش‌وپرورش است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۹۸۷

​معاون پرورشی و فرهنگی در آیین رونمایی از مستندات فنی و کمک‌آموزشی برنامه «کانون یاریگران زندگی» اظهار کرد: آموزش، ترویج و فرهنگ‌سازی و شناسایی و مددکاری سه حوزه مهم «کانون یاریگران زندگی» در آموزش‌وپرورش است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علیرضا کاظمی به راهبردهای کلان معاونت در راستای اجرای برنامه کانون یاریگران زندگی اشاره کرد و گفت: کارها را در برنامه کانون یاریگران زندگی در ۳ حوزه آموزش، ترویج و فرهنگ‌سازی و شناسایی و مددکاری دنبال می‌کنیم. 

وی اظهارکرد: بحث پیشگیری محتوایی در قالب درس‌نامه تولیدشده که برای معلمان ابتدایی و متوسطه اول و دوم است از آموزش دانش‌آموزان و والدین در دستور کار است. 

کاظمی بابیان بخش دوم فعالیت‌های کانون یاریگران زندگی گفت: ترویج و فرهنگ‌سازی و پیشگیری در بحث اعتیاد اقدامات اساسی داریم و در بخش شناسایی، درمان و مددکاری طرح نماد را دنبال می‌کنیم. یکی از اقدامات مهم ما ارتقای برنامه آسیب‌های اجتماعی و مهارت دانش‌آموزان در قالب کانون یاریگران و طرح نماد است که جز برنامه تحولی آموزش‌وپرورش قرارگرفته است. 

معاون پرورشی و فرهنگی بابیان اینکه افق آموزش و پیگیری در این برنامه امسال پوشش ۶۰ درصدی یاریگران زندگی و تولید منابع آموزشی جدید است گفت: رویکرد پیگیری همسالان را دنبال خواهیم کرد و امسال تمرکز بر شبکه شاد و فضای مجازی به‌عنوان ظرفیت‌های ارزشمند در دستور کار است. 

وی بابیان اینکه ۳۲ کانون ملی در سطح استان‌ها، ۷۵۰ کانال منطقه‌ای، ۳۰ هزار کانال یاریگران زندگی در سطح مدارس داریم، افزود: اگر محتواهای تولید شده نیاز به‌مرور داشته باشند این اقدام فراهم است. ما در بحث شناسایی در سامانه نماد کار می‌کنیم همچنین باید تأکید کنم کانون یاریگران زندگی یکی از برنامه‌های تحولی است. 

کاظمی با عنوان اینکه ۲۰ هزار مدرسه را هدف‌گذاری کردیم و اهدافی را دنبال می‌کنیم گفت: چارچوب اجرایی برنامه‌ها نیز تهیه شده است و اقداماتی در سطح مدرسه نیز داریم که باید اتفاق بیافتد. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش به دستاوردهای کانون یاریگران زندگی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: توانمندسازی دانش‌آموزان و کارکنان در ۴۲ هزار مدرسه و تشکیل ۲۰ هزار کانون یاریگران زندگی ازجمله این دستاوردها است. امسال نیز در ۴۲ هزار مدرسه، ۳۰ هزار کانون یاریگران زندگی داریم و ۳۰ هزار پروژه در مدرسه هدف‌گذاری شده است همچنین ۳ میلیون دانش‌آموز در این برنامه مشارکت می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه بسته کمک‌آموزشی برنامه یاریگران زندگی نیز تهیه شده است، افزود: در ۳۴ هزار مدرسه ۱۹ هزار کانون یاریگران در سال گذشته تشکیل شد اما امسال ۳۰ هزار کانون تاکنون تشکیل شده، ۹۰ درصد اقدامات نسبت به ۳۰ درصد برنامه اجرا شده است و متوسط پوشش مدارس ۲۷ درصد در سطح استان‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز