خبرگزاری کار ایران

هشدار درباره خطر انتقال ویروس از طریق چشم

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۸۱۵

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در دوران شروع بیماری کووید ۱۹ موارد ضروری مراجعه به چشم پزشکی را به تاخیر نیندازید.

به گزارش خبرنگار ایلنا «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به مراقبت‌های چشمی در زمان شیوع کرونا، بیان کرد: ویروس کرونا می‌تواند از طریق چشم به بدن ما وارد شود این ویروس بعد از سرفه و صحبت کردن فرد مبتلا به شکل ذرات شناور در هوا وارد چشم می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از طریق تماس دست آلوده با چشم وارد بدن می‌شود و ما را مبتلا می‌کند، بنابراین توصیه ما این است که از هرگونه تماس دست‌ها با بینی، چشم، دهان و اطراف آن خودداری کنید.

لاری افزود: قبل و بعد از هر گونه خارش و مالیدن چشم، تنظیم جای عینک روی صورت، چکاندن قطره چشم، استعمال پماد چشمی و یا گذاشتن و یا برداشتن لنز دست‌ها را با آب و صابون بشویید.

وی گفت: اگر تاکنون لنز چشم نداشتید تا زمانی که شیوع ویروس مهار نشده آن را به تاخیر بیندازید.

لاری در پایان گفت: در دوران شروع بیماری کووید ۱۹ موارد ضروری مراجعه به چشم پزشکی را به تاخیر نیندازید و همچنین ضروری است در صورت مراقبت از بیمار کووید ۱۹ و مواردی از قبیل مراجعه به موارد مراکز درمانی علاوه بر استفاده از ماسک از محافظ صورت هم استفاده کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز