خبرگزاری کار ایران

بمنظور کنترل آلودگی هوای پایتخت؛

نظارت بر خودروهای دیزلی و صنایع بیشتر شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۶۶۴

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به تأثیر نوع سوخت بر میزان آلودگی هوا گفت: بعد از پیگیری‌های به عمل آمده، کیفیت سوخت مصرفی در تهران به‌خصوص سوخت خودروهای دیزلی نسبت به سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ بسیار بهتر شده است.

به گزارش ایلنا، حسین شهیدزاده افزود: مدت‌هاست در نمونه‌هایی که از جایگاه‌های تحویل سوخت برداشت می‌کنیم، تخطی فاحشی از استانداردها ندیده‌ایم و هم بنزین و هم گازوییل نمونه‌برداری شده معمولاً در محدوده مجاز قرار دارند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه امسال پاییز کم‌تلاطمی از نظر وزش باد نسبت به پاییز پارسال داشتیم، گفت: در نتیجه این شرایط ماندگاری آلودگی هوا در تهران نسبت به سال گذشته بیشتر شده است و چنین وضعیتی می‌طلبد که خودمان هم بیشتر رعایت کنیم و به عنوان نمونه از خودرویی که می‌دانیم پاک و سالم نیست، استفاده نکنیم و یا اگر مجبور به استفاده از خودروی خود هستیم، حتماً آن را تعمیر کنیم تا بتوانیم برای آن معاینه فنی برتر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از مشکلات به مسائل اقتصادی برمی‌گردد، اظهار کرد: وقتی ما پول به اندازه کافی نداشته باشیم که کاتالیست خودرویمان را که بعد از مسافت مشخصی کارآیی خود را از دست می‌دهد، عوض کنیم عملاً هر چقدر آلودگی که در موتور خودرو تولید می‌شود، بلافاصله از اگزوز آن بیرون می‌آید چون هیچ فیلتری آن وسط نیست که این آلودگی را جذب یا تبدیل به گاز غیرآلاینده کند.

شهیدزاده با بیان اینکه به همین منوال وقتی اقتصاد ضعیف است، بودجه کافی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل همگانی و جایگزینی اتوبوس‌های دیزلی با اتوبوس گازسوز یا برقی اختصاص داده نمی‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این، برنامه‌های توسعه‌ای مترو با مشکل مواجه می‌شود و تاکسی‌های فرسوده به کُندی جایگزین می‌شوند که همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند و بر تولید آلودگی بیشتر تأثیر می‌گذارند.

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر اینکه بخش زیادی از ذرات معلق کمتر از 2.5  میکرون که آلودگی مؤثر در فصل سرد است، از خودروهای گازوئیلی و صنایعی که گازوئیل و مازوت می‌سوزانند وارد هوای شهر می‌شود، خاطرنشان کرد: در این شرایط لازم است برای اطمینان از صحت انجام معاینه فنی خودروهای سنگین و استفاده از فیلتر مناسب در دودکش صنایع نظارت بیشتری صورت گیرد. لازم به ذکر است هر دو مورد ذکر شده از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز