خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش‌وپرورش:

مرکز سنجش در سیاست‌گذاری نظام تعلیم و تربیت نقش‌آفرینی کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۳۰۱

وزیر آموزش‌وپرورش در نشست با رئیس، معاونان و کارکنان مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی اظهار کرد: تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید بر اساس گزارش‌های دقیق مرکز سنجش و پایش کیفیت باشد.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی در نشست با رئیس، معاونان و کارکنان مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی که در محل سالن جلسات آن مرکز برگزار شد، اظهار کرد: تحقق یک‌پنجم اهداف آموزش‌وپرورش در این مرکز صورت می‌گیرد و این مرکز در چهارپنجم دیگر اهداف نیز به‌طور غیرمستقیم مؤثر است. 

وی با اشاره به اهمیت این مرکز در نقش‌آفرینی تصمیم‌های نظام تعلیم و تربیت اظهار کرد: اگر عمیقاً بنگریم، بیش از نیمی از اهداف آموزش‌وپرورش از طریق این مرکز محقق می‌شود پس تحقق اهداف آموزش‌وپرورش به تلاش و دقت در مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وابسته است. 

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه یکی از چالش‌ها در همه دستگاه‌ها، غفلت از اهداف و گرفتار شدن آن‌ها در پیچ‌وخم‌های فرایند اداری است، تصریح کرد: ۹۵درصد فعالیت این مرکز سیاست‌گذاری است و ۵درصد کار اجرایی است؛ بنابراین باید نگرش راهبردی در مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی داشته باشید. در نام این مرکز سه کلمه؛ سنجش، پایش و کیفیت را داریم؛ بنابراین باید دید چه چیزی را و چگونه می‌خواهیم سنجش کنیم و همچنین باید به پایش و کیفیت توجه داشت. 

حاجی میرزایی، ساده‌ترین تعریف از کیفیت را رضایت مخاطبان و ذی‌نفعان جامعه عنوان کرد و افزود: باید مطالبات رهبر معظم انقلاب و نیازمندی‌های نظام اسلامی و جامعه و اقتضائات رشد و تعالی افراد را احصا و بر اساس آن برای پایش و کیفیت برنامه ریزی کنیم. 

وی با اشاره به اینکه مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی باید برآورد و ارزیابی دقیقی از فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت داشته باشد، اظهار کرد: امتحانات بخش کوچکی از اهداف این مرکز است. 

وزیر آموزش‌وپرورش با برشمردن دستاوردهای مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: تأثیرگذاری در سیاست‌گذاری‌های آموزش‌وپرورش می‌باید مهم‌ترین دستاورد این مرکز باشد. 

حاجی میرزاییخطاب به مدیران و کارکنان مرکز سنجش اظهار کرد: اگر شما نقش خود را به خوبی ایفا کنید اهداف آموزش و پرورش نیز محقق خواهد شد؛ بنابراین تحول را باید در این مرکز مشاهده کرد. اگر سنجش با کیفیتی داشته باشیم پس تحول ایجاد کرده ایم. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وارد زیست بوم جدید شدیم و در حال نزدیک شدن به امتحانات باید در سنجش کاری محکم و با کیفیت متناسب با شرایط زیست بوم جدید انجام شود، اظهار کرد: بیش از پرداختن به حجم کارها کیفیت کار مهم است، بنابراین باید گزارش فعالیت‌ها مشخص، منظم، سلسه‌وار، دقیق و با محتوای معین ارائه شود تا پایه برنامه‌ریزی‌های بعدی قرار گیرد، بنابراین نباید تصمیم‌گیری‌های نظام تعلیم و تربیت بدون گزارش‌های مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز