خبرگزاری کار ایران

مدیر کل مدارس غیردولتی در گفت‌وگو با ایلنا:

برگزاری حضوری امتحانات به شرایط کرونا بستگی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۲۸۹

مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی درباره برگزاری حضوری امتحانات گفت: اگر شرایط برای برگزاری امتحانات فراهم شود، برگزاری امتحانات به شکل حضوری خواهد بود، اگر هم شرایط فراهم نباشد، نسبت به نحوه برگزاری امتحانات تصمیم گیری خواهد شد.

«سعید صالح» مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برگزاری حضوری امتحانات در مدارس اظهار داشت: تأکید آموزش و پرورش بر آموزش‌ حضوری از جمله شرکت در کلاس‌های درس یا برگزاری امتحانات، به دلیل این است که فرایند آموزش در جریان تعاملات، گفتگوها، ارتباط دانش آموزان با همکلاسی‌ها، هم مدرسه‌ای‌ها، با معلم و ارکان مدرسه شکل می‌گیرد. 

وی ادامه داد: هدف آموزش صرفا یادگیری محتوای کتاب نیست و بخش عمده‌ای از آموزش، یادگیری، تعامل و ارتباط است. لذا تأکید آموزش و پرورش به این معنا نبوده که آموزش و پرورش به فکر سلامتی دانش‌آموزان نیست. همانطور که کلاس‌ها با شرایط سخت کرونا لغو شد، اگر شرایط برای برگزاری امتحانات فراهم شود، برگزاری آن به شکل حضوری خواهد بود، اگر هم شرایط فراهم نباشد نسبت به نحوه برگزاری امتحانات تصمیم گیری خواهد شد. 

مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی بیان کرد: این امر نیاز به یک سری مراحل با کمک تصمیم‌گیران ستاد ملی مقابله با کرونا و حوزه وزارت آموزش و پرورش دارد که امیدواریم به موقع اعلام شود. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که دغدغه همه ما حفظ سلامتی دانش‌آموزان است و انشاالله جای نگرانی برای خانواده‌ها نیست. 

وی در واکنش به صحبت‌های اخیر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر برگزاری کلاس حضوری برای دانش آموزان پایه اول گفت: منظور این نبوده که همه دانش آموزان با هم در مدرسه حضور پیدا کنند، این ایده بر این اساس مطرح شده که برای دانش آموز و معلم حداقل ارتباط حضوری و چهره به چهره فراهم شود. 

صالح تصریح کرد: البته همه اینها به فضای مدرسه و شرایط کرونا ارتباط دارد، طبیعتا اگر ما در یک استان وضعیت قرمز شیوع کرونا را داشته باشیم، برگزاری کلاس حضوری امکان‌پذیر نیست، اما اگر یک مقدار شرایط بهتر باشد می‌توان به صورت نوبتی، تعداد بسیار کمی از دانش آموزان را به مدرسه فرستاد تا حداقل شناخت بین دانش‌آموزان و معلم صورت بگیرد. اوایل سال هم با همین روند آغاز سال تحصیلی اجرایی شد، اما اکنون که در شرایط قرمز هستیم رویه قبلی منتفی شده است. 

مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی در خصوص آخرین اقدامات جهت تعیین‌تکلیف مهدکودک‌ها تصریح کرد: بعد از تصویب قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی بحث محتوایی مهدکودک و نظارت بر شاخص‌های محتوای آموزشی آن به عهده آموزش و پرورش قرار گرفته بود و صدور مجوز آن توسط سازمان بهزیستی انجام می‌شد. در تبصره ۲ ماده ۲ یک آیین نامه پیش‌بینی شده بود؛ حوالی اردیبهشت ۹۹ تصویب و ابلاغ شود و در آنجا اشاره شده که صدور مجوز پیش دبستانی در مهد کودک با مجوز آموزش و پرورش است. 

وی افزود: فرآیندهای اجرای این امر در حال اجرا بود که مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مهدهای کودک جزئی از آموزش و پرورش هستند و یک مرکز آموزشی و پرورشی محسوب می‌شوند نیز مطرح شد و در حال حاضر فرآیندهای قانونی انتزاع مهدهای کودک با جدیت بیشتر در دست پیگیری است. 

مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی گفت: کمیسیون آموزش مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی در دست اقدام دارد و اگر موضوع  مذکور به آموزش و پرورش محول شود، آموزش و پرورش در خصوص انجام فرآیندهای قانونی و سیاست‌گذاری‌های آن اقدام کنند.

صالح توضیح داد: جزئیات و فرآیند تقسیم کار درباره مهدکودک‌ها پس از تصویب آن قانون مذکور، به طور جامع در وزارت آموزش و پرورش مشخص خواهد شد. در حال حاضر در کارگروهی متشکل از حوزه‌های متولی در این خصوص  برنامه ریزی لازم  در وزارت آموزش و پرورش انجام شده است.

وی در خصوص شهریه ابلاغ شده برای پیش دبستانی‌ها گفت: شهریه‌ای که ما برای پیش‌دبستانی‌ها ابلاغ کردیم، مطابق ماده ۱۵ و ۱۶ قانون شهریه این مراکز اعلام شده است. امسال شهریه‌های پیش دبستان بین ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش داشته‌اند که در سامانه مشارکت‌ها در گزینه استعلام شهریه این میزان قید شده است. شهریه پیش دبستان‌ها در شهرها و مناطق مختلف براساس هزینه‌هایی که وجود دارد، رقم‌های متفاوتی دارند. البته یک الگوی شهریه‌ای تعریف شده و بر اساس اطلاعات و هزینه‌های مدرسه شهریه تعیین می‌شود. 

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی در خصوص دریافت هزینه اضافی از والدین بابت پلتفرم‌های آموزشی تاکید کرد: هرگونه دریافت هزینه بابت پلتفرم آموزشی، آموزش مجازی و…از نظر سازمان ما مورد پذیرش نیست. مسیرهای ثبت اعتراض و شکایت نیز از طریق سامانه تلفنی ۴۳۱۷ و سامانه مشارکت‌های مردمی، آماده ثبت اعتراضات و شکایت مردم در این زمینه است. 

وی افزود: ما راه‌های اعتراضات و ثبت گزارش را برای همه مقاطع باز گذاشتیم و این رویه در سطح منطقه، استان و حتی کشور قابل انجام است. برخی از این شکایات وارد است و برخی هم وارد نیست، به آن‌هایی که وارد است در ابتدا تذکر داده می‌شود، در مرحله بعدی اگر تخلف آن‌ها تداوم داشته باشد، در شورای نظارت تبدیل به پرونده تخلف شده و طبق قانون به آن رسیدگی می‌شود. البته اکنون سه ما از سال تحصیلی می‌گذرد از این رو باید بگذاریم که جمع‌بندی نهایی صورت بگیرد. 

مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی در پایان با بیان رویه دریافت مجوز برای تاسیس مدارس غیردولتی گفت: ما یک مجوز و یا موافقت اصولی داریم که نام دیگر آن مجوز تاسیس است. افراد متقاضی مطابق ماده ۸ شرایطی مثل، سن بالای ۳۰ سال، مدرک لیسانس، تاهل برای مردان و… را داشته باشند. همچنین یک مجوز راه‌اندازی داریم به این صورت که زمانی که شخص موافقت اصولی را می‌گیرد، دو سال فرصت دارد ملک را معرفی کند و سایر اقدامات را انجام دهد. صدور این مجوزها در استان‌ها انجام می‌شود و هر استان به تناسب شرایطی که دارد اقدام می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز