خبرگزاری کار ایران

تداوم اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۲۷۲

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در حاشیه بازدید از اقدامات ابخیزداری انجام شده در حوزه های آبخیز جنوب آراد شهرستان ری و توچال شهرستان پاکدشت گفت: با توجه به اهمیت اجرای پروژه های ابخیزداری در کنترل سیل، رسوب و تقویت سفره های آب زیرزمینی، اقدامات آبخیزداری در استان تهران تداوم خواهند یافت.

به گزارش ایلنا، علینقی حیدریان انجام عملیات آبخیزداری را مهم و ضروری برشمرد و بر تداوم این گونه اقدامات تاکید کرد و اظهار داشت: از انجایی که بیشتر حوزه های ابخیز در سطح استان تهران مشرف به شهر و جزو حوزه های ابخیز شهری محسوب می شوند که بر این اساس اجرای پروژه های ابخیزداری در این حوزه های ابخیز ضرورتی اجتناب ناپذیراست.

وی با بیان اینکه اقدامات ابخیزداری با رویکرد جامع نگری در حوزه های ابخیز انجام می شود تصریح کرد: امسال و با اعتبار حدود 20میلیارد تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی این اقدامات به مرحله اجرا در خواهند امد.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران ادامه داد:این اقدامات شامل عملیات مکانیکی، بیومکانیکی، بیولوژیکی و مدیریتی است که در 5 شهرستان تهران، پردیس، شمیرانات، دماوند و فیروزکوه اجرایی خواهند شد.

حیدریان اقدامات ابخیزداری و آبخوان‌داری را زیربنایی و تاثیرگذار در توسعه اقتصادی و اجتماعی دانست و به برخی از دستاوردهای این اقدامات اشاره کرد و ابراز داشت: این اقدامات موجب افزایش ابدهی چشمه ها،قنوات و چاه ها و کاهش شوری اب های زیرزمینی شده و با انجام این اقدامات شاهد کاهش فرسایش خاک،افزایش رطوبت و حاصلخیزی خاک و در نتیجه افزایش بهبود پوشش گیاهی و محصولات کشاورزی خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، گفتنی است در این بازدیدها معاون ابخیزداری و رئیس اداره ابخیزداری و حفاطت خاک استان تهران و همچنین روسای ادارات منابع طبیعی شهرستان های ری و پاکدشت مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری استان تهران را همراهی می کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز