خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۶۹۴

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۹ درصد گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیما سادات لاری»، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت شیوع در کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: نمودار موارد مثبت بستری در استان کهگیلویه و بویراحمد در هفته‌های اخیر دارای روند نسبتاً صعودی بوده است.

وی ادامه داد: همچنان شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه در این استان در وضعیت قرمز یعنی خیلی پرخطر و شهرستان‌های باشت، چرام و گچساران در وضعیت نارنجی یعنی پرخطر و شهرستان مارگون، بهمئی، دنا، لیک در وضعیت زرد یعنی متوسط قرار دارد.

لاری افزود: در هفته‌ی اول آذرماه بروز هفتگی موارد مثبت بستری در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۳۶ میلیون نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده که میزان بروز در این شاخص با اختلاف زیاد بالاتر از میزان کشوری است و همچنین بروز موارد فوتی به ازای ۳۰ نفر از هر یک میلیون جمعیت گزارش شده است‌.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر ۳۲۷ بیمار قطعی در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۳۴ نفر از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند.

وی گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان ۸۹ درصد گزارش شده و امیدواریم با کمک و همراهی مسئولین شاهد افزایش تعداد تست‌های روزانه در این استان باشیم.

لاری در پایان افزود: ویروس کووید علیرغم تلاش و مجاهدت فعالان حوزه سلامت همچنان قربانی می‌گیرد و امیدواریم همچنان با همکاری مردم و دستگاه‌ها شاهد توقف این بیماری باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز