خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیح درباره آخرین وضعیت تامین و توزیع واکسن آنفولانزا در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۵۹۴

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت: هر زمان که واکسن آنفولانزایی به ما داده شود، آن را بین دانشگاه‌ها توزیع خواهیم کرد، ممکن است، تعداد این واکسن‌ها عدد قابل توجهی باشد و طبق مرحله‌ی قبل با اولویت بندی توزیع خواهیم کرد.

«حمیدرضا نجاری» رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد توزیع واکسن‌های آنفلوآنزا در پاییز امسال، بیان کرد: واکسن آنفولانزا به دو شکل در کشور توزیع می‌شود، نخست در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌گیرد که در بین داروخانه‌ها و مراکز فروش توزیع می شود که امسال این اتفاق نیفتاد و بخش دیگر در دست معاونت بهداشت و درمان قرار می‌گیرد تا برای گروه‌هایی که بر اساس کمیته علمی واکسن کشور نیاز به واکسن دارند، تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: امسال کمیته‌ی علمی واکسن چند گروه را در اولویت قرار داد که در راس آنها تمام پرسنل بهداشتی و درمانی بود که مواجهه مستقیم با کووید ۱۹ دارند و خانم‌های باردار بیماران خاص نیز در اولویت بعدی بودند.

نجاری افزود: برای افرادی که مشکلات زمینه‌ای چند ارگانی داشتند و یا از نظر معاونت بهداشتی و درمانی جزو گروه‌های خاص بیماری‌ ها حساب می‌شدند، نیز واکسن تزریق شده است.

وی ادامه داد: واکسن‌ها به هر تعداد که امکان پخش داشته است، در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته و به تمامی این گروه‌های هدف بر اساس جدول زمانی تزریق شده است، اما آمار و ارقام این موضوع در دست اداره واکسیناسیون معاونت بهداشت قرار دارد و معاونت درمان معرفی کنند‌ه‌ی بیما‌ری‌های خاص محسوب می‌شود و نمی‌توان در مورد نحوه توزیع واکسن در استان‌ها صحبت کرد و کدام یک از آنها در اولویت بوده اند، بلکه طبق دستورالعمل‌ها بر اساس میزان جمعیت تحت پوشش آن استان همچون کادر سلامت و مادران باردار که به ما اعلام شد، توزیع صورت گرفت.

نجاری بیان کرد: توزیع واکسن متعادل بوده، امکان دارد استانی مادر باردار بیشترس نسبت به استان دیگر داشته باشد و بنابراین توزیع بر اساس تعداد مادران باردار ثبت شده در سامانه واکسن در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هر واکسن آنفولانزایی مختص همان سال است، با توجه به اینکه تا الان مورد مثبتی از بیماری آنفولانزا گزارش نشده است، مردم همچنان از تزریق واکسن  سود می‌برند.

نجاری افزود: هر زمان که واکسنی داده شود آن را بین دانشگاه‌ها توزیع خواهیم کرد، ممکن است تعداد این واکسن‌ها عدد قابل توجهی باشد و طبق مرحله‌ی قبل با اولویت بندی توزیع خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: درست است که بهترین زمان تزریق شروع فصل سرما است اما بعد از آن هم اقر بخشی قابل ملاحظه‌ایی دارد، در اولین فرصت که واکسن در اختیار ما قرار گرفت از مردم می‌خواهیم که اگر جزو گروهای پرخطر هستند با تجویز پزشک این واکسن را تهیه و تزریق کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز