خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ترخیص ۳ موتورسیکلت بعد از ۴ هزار و ۵۰۰ روز/ پس از پایان دوره ۲ ماهه موتورسیکلت‌ها اسقاط می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۰۹۵

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با بیان اینکه تاکنون ۳۹ هزار دستگاه موتورسیکلت رسوبی ترخیص شده است گفت: سه دستگاه موتورسیکلت پس از حدود ۴ هزار و ۵۰۰ روز توقیف در پارکینگ ترخیص شده‌اند.

«سرهنگ محمد باقر سلیمی» رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی گفت: موتورسیکلت‌های رسوبی شامل موتورسیکلت‌هایی است که از سال‌ها قبل بنا به دلایل مختلف از جمله ارتکاب  تخلفات رانندگی و یا دیگر جرائم توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و یا دیگر بخش‌های نیروی انتظامی توقیف و به پارکینگ‌ها هدایت شده‌اند و در طول این سال‌ها دارندگان و استفاده کنندگان آنها بنا به دلایلی از جمله هزینه پارکینگ، سوابق زیاد تخلفات رانندگی و یا نقص در مدارک انگیزه‌ای برای ترخیص آنها نداشته‌اند.

وی ادامه داد: طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی طرح ویژه و فوق‌العاده‌ای است که با تدبیر فرمانده نیروی جمهوری اسلامی ایران و همچنین سردار هادیانفر رسیده و با تسهیلات ویژه‌ای در قالب از هجدهم آبان‌ماه شروع شده است و به مدت دوماه ادامه دارد.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا درباره ترخیص این موتورسیکلت‌ها تصریح کرد: افرادی که به عنوان مالک موتورسیکلت هستند یا افرادی که در لحظه توقیف موتورسیکلت به عنوان متصرف قانونی موتورسیکلت بوده‌اند می‌توانند با تسهیلات بسیار خوبی که در این طرح دیده شده است با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ در سراسر کشور این خدمات را به صورت غیرحضوری و بدون نیاز به واحدهای ترخیص کننده یا ستاد ترخیص پلیس راهنمایی و رانندگی دریافت کنند.

به گفته سرهنگ سلیمی که در حال حاضر هزار و ۲۰۰ دفتر پلیس +۱۰ فعال در کشور وجود دارد که در این زمینه با ارائه مدارک بسیار خلاصه‌ای که برای این طرح پیش بینی شده است خدمات ارائه می‌دهند.

وی درباره موتورسیکلت‌های ترخیص شده، تصریح کرد: تاکنون قریب به ۳۹ هزار متقاضی توانستند از این تسهیلات استفاده کرده و موتورسیکلت‌های خود را ترخیص کنند. در این طرح هزینه پارکینگ بسیار با تخفیف و با تعرفه سال ۹۴ پیش بینی شده است همچنین افراد با امکان تقسیط جرائم رانندگی می‌توانند موتورسیکلت‌های خود را ترخیص کنند همچنین درخصوص نقص در مدارک می‌توانند با اخذ تعهد مبنی بر عدم تردد در معابر عمومی موتورسیکلت خود را ترخیص کنند.  

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا درباره رکوردارترین موتورسیکلتی که تا الان ترخیص شده است، خاطرنشان کرد: قدیمی‌ترین موتورسیکلت که تاکنون در این طرح ترخیص شده است مربوط به پارکینگی در نهبندان در استان خراسان جنوبی است. این موتورسیکلت از سال ۸۶ بنا به دلایلی در توقیف بود و پس از حدود ۴ هزار و ۹۰۰ روز ترخیص و تحویل مالک شده است همچنین دو دستگاه موتورسیکلت دیگر نیز در سال ۸۶ توقیف شده و با استفاده از خدمات این طرح این موتورسیکلت‌ها بعد از حدود ۴ هزار و ۵۰۰ روز ترخیص شده اند.

سرهنگ سلیمی درباره موتورسیکلت‌هایی که همچنان در پارکینگ‌ها هستند، خاطرنشان کرد: آماری که از سامانه‌های پارکینگ در این زمینه داریم نشان دهنده این است که حدود ۸۳۰ هزار موتورسیکلت تحت عنوان موتورسیکلت رسوبی در سامانه‌های پارکینگ اطلاعات‌شان ثبت شده است البته در طول زمان تعدادی از این موتورسیکلت‌ها برابر احکام دادستانی و در فرآیندی که قانون پیش بینی کرده است تحویل سازمان‌های متولی شده و اسقاط و اوراق شده‌اند و ما در حال پالایش آمار هستیم و این تعداد نیز از این آمار حذف خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف موتورسیکلت‌های رسوبی در پایان این طرح چه می‌شود؛ گفت: این طرح به مدت دو ماه پیش بینی شده است و اطلاع‌رسانی مناسب هم در این زمینه انجام شده است همچنین به مالکانی که در سامانه شماره‌گذاری اطلاعات کاملی داشته‌اند پیامک ارسال شده است بعد از اتمام این مدت اگر مالکان مراجعه نکنند برابر هماهنگی با دادستانی در استان‌ها برابر قانون و مقررات این موتورسیکلت‌ها در زمره موتورسیکلت‌های رسوبی قرار گرفته و در چرخه و فرآیندی که قانون تعریف کرده است تحویل سازمان‌هایی خواهد شد که فرآیند اسقاط و اوراق شدن آن‌ها را طی خواهند کرد.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا تاکیدکرد: بیشترین موتورسیکلت‌های رسوبی به تناسب جمعیت در استان‌های بزرگ مانند استان تهران بزرگ، خراسان رضوی، اصفهان و فارس است و عدد این موتورسیکلت‌ها در این استان‌ها به مراتب بیشتر از استان‌های کم جمعیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز