خبرگزاری کار ایران

واگذاری حق بهره‌برداری از مقبره صوراسرافیل به انجمن روزنامه نگاران تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۰۶۸

با یک فوریت طرح اعضای شورای شهر تهران حق بهره برداری از مقبره صوراسرافیل (موسوم به شهدای مشروطه) به انجمن روزنامه‌نگاران تهران واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز در جریان دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر تهران طرح یک فوریتی به تصویب اعضای شورای شهر رسید که براساس آن شهرداری تهران ملزم به واگذاری حق بهره‌برداری از مقبره جهانگیرخان صوراسرافیل به انجمن روزنامه‌نگاران تهران و مشارکت در بازسازی آن می‌شود. 

محمدجواد حق‌شناس به عنوان پیشنهاددهنده این طرح در دفاع از آن گفت: یکی از موضوعاتی که طی سال‌های اخیر توسط اعضای شورای شهر مدام پیگیری می‌شود، ساماندهی مکانی به نام شهدای مشروطه در کنار بیمارستان لقمان است. در زمان استبداد صغیر تعدادی از چهره‌های معروف مشروطه در باغ شاه زندانی، شکنجه و نهایتا به دار آویخته می‌شوند که صوراسرافیل که پدر روزنامه‌نگاری نوین ایران و نماد رسانه مشروطه است نیز در آنجا شهید می‌شود، اما متاسفانه جسدش در قبرستان شهر دفن نشده و به بدترین شکل در بیرون از شهر دفن می‌شود. 

او با اشاره به اینکه اکنون این مقبره‌ها در مجاورت بیمارستان لقمان قرار گرفته ادامه داد: شهرداری تهران در راستای ساماندهی مقبره شهدای مشروطه اقدامات لازم را انجام داده و حتی دو واحد مجاور را نیز تملک کرده است اما می‌خواهیم در راستای تکریم شهدای رسانه با هماهنگی سازمان زیباسازی و منطقه ۱۱ و با موافقت شورای شهر طرح بهره‌برداری انجمن روزنامه‌نگاران تهران و بازسازی این مقبره با کمک شهرداری را تقدیم شورای شهر کنیم. 

به گزارش ایلنا، اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به واگذاری حق بهره‌برداری از مقبره جهانگیرخان صوراسرافیل به انجمن روزنامه‌نگاران تهران را تصویب کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز