خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

آمار فوتی‌های امروز کرونا به ۳۸۹ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۰۴۸

وزیر بهداشت بیان کرد: آمار فوتی‌های امروزکرونا تعداد ۳۸۹ نفر است که نسبت به روزهای قبل که حدود ۵۰۰ نفر بود، دستاورد بسیار ارزشمندی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص آخرین اقدامات در رابطه با اجرای مدیریت مقابله با کرونا توضیح داد: صبوری و همراهی بین مردم عزیز کشور و مسئولین در همه سازمان‌ها از جمله هلال احمر، سازمان بسیج و سایر دستگاه شکل گرفته است. کمک‌هایی که عزیزان ما در وزارت کشور و فرماندهی عملیاتی قرارگاه مربوط به ستاد انجام دادند بسیار موثر واقع شد.

وی افزود: ما امروز خوشبختانه شاهد کاهش مرگ و میرها هستیم. امروز ما دومین روزی است که مرگ زیر ۴۰۰ نفر را تجربه می‌کنیم. آمار فوتی‌های امروز ۳۸۹ نفر است که نسبت به روزهای قبل که حدود ۵۰۰ نفر بود، دستاورد بسیار ارزشمندی است.

نمکی بیان کرد: این دستاورد بسیار گرانقدر بوده است که با کمک مردم ایران و سایر دستگاهها محقق شد.در حالی که سازمان‌های علمی و بین المللی برآورد کرده بودند که میزان مرگ و میرهای کرونا به حدود ۸۰۰ هزار نفر خواهد رسید. این پیش‌بینی را برای کشور‌هایی مثل آمریکا کرده بودند اما ما توانستیم با  مشارکت مردم و سایر دستگاه‌ها  کاهش مرگ و میر را داشته باشیم.

وزیر بهداشت گفت: در سازمان هلال احمر، سازمان بسیج و سایر همکارانی که در کنار ما بودند از جمله بیمارستان‌، پرستاران، پزشکان، بهیاران و به طور کلی کادر بهداشت و همچنین درمانگاه‌های سرپایی که در بیماریابی سراسری کمک زیادی کردند، موثر بودند.

وی اضافه کرد: من از مردم تقاضا می‌کنم این آمار خشنود کننده را به پایه بهبود اوضاع نگذارند و اگر با این دستاوردها به سمت این تفکر بروند که اوضاع به سمت عادی شدن می‌رود باز هم همان ضربه را خواهیم خورد که در اردیبهشت‌ماه توضیح داده بودم و در گوشه زمین در دقیقه ۹۰ گل خواهیم خورد.

وزیر بهداشت در پایان تاکید کرد: ویروس رفتارش متفاوت شده و شیوع بسیار بالاتر از روزهای قبل است، پس نباید زحمات و تلاش همکاران ما را به باد فراموشی بسپاریم و باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم و انشاءالله بتوانیم روزهای آینده خبرهای خوبی را به مردم ارائه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز