خبرگزاری کار ایران

تصویب طرح انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۹۴۲

بررسی طرح انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری تهران، سازمان ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته و تابعه با اکثریت آرا به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دویست و پنجاه و دومین جلسه شورای شهر تهران نحوه انتخاب حسابرس و حسابرسی از  شهرداری تهران، سازمان ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته و تابعه با قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ضمن قرائت گزارش گفت: انتخاب حسابرس از سوی شورا اهمیت زیادی دارد و سبب می‌شود کارها به صورت فرآیندی صورت بگیرد و از اعمال سلیقه‌ای ممانعت می‌شود. 

او افزود: انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری و سازمان و شرکت‌ها و موسسات تابعه اهمیت دارد و یکی از اختیارات شورا حسابرسی پس از خرج است و برای اطمینان از گردش صحیح امور مالی در شهرداری تهران و رعایت قوانین و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران انجام می‌شود که این امر در راستای انجام وظایف شورا است و صراحتا عنوان می‌کند نظارت بر حسن جریان مالی از طریق انتخاب حسابرسان است. 

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: حسابرسانی انتخاب می‌کنیم که این امور را ساماندهی دهند از این رو نظام نامه نحوه اجرایی انتخاب حسابرسان شهرداری تهران و شرکت و سازمان‌های تابعه را با سه هدف تدوین کردیم. 

فراهانی با اشاره به سه هدف اصلی این طرح تصریح کرد: در ابتدا مسئله فرآیندی کردن فعالیت‌ها است دوم اینکه مراحل انجام کار باید شفاف شود که جزو شعارهای اصلی ما بوده است و سوم بهبود نحوه رسیدگی به گزارشات حسابرسی است که این اقدامات نیز صورت گرفته است. 

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه انتخاب حسابرس یکی از اختیارات شورای شهر است افزود: امید است بتوان با این کار از ظرفیت حسابرسان برای بررسی حساب مالی بعد از خرج استفاده کرد. طی سنوات گذشته حسابرسان با شیوه‌های مختلفی انتخاب می‌شدند ولی اکنون این فرآیند تصحیح می‌شود از این رو ضمن تعامل با جامعه حسابرسان رسمی، از ابلاغیه وزارت کشور نیز استفاده کردیم. این مصوبه در سال ۹۷ به تصویب شورای عالی استان‌ها رسیده است و به شوراها ارسال شد. بنا بوده این نظامنامه متناسب با هر شهر اجرا شود. 

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: در بررسی ماده ۸۰ قانون شوراها، انتخاب حسابرس بر عهده شورا است و وزارت کشور تنها پیشنهادات خود را ارائه می‌دهد. 

فراهانی با اشاره به فعالیت‌های کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: جزو افتخارات شورای پنجم است که توانست این مصوبه را در شورای عالی استان‌ها ارائه دهد تا در شورای عالی استان‌ها عینا به تصویب برسد. 

به گزارش ایلنا، طرح انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری تهران، سازمان ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته و تابعه با اکثریت آرا به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز