خبرگزاری کار ایران

تاکید میرلوحی بر لزوم مشارکت دولت در خرید اتوبوس و واگن مترو

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۹۳۰

رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران از حناچی درخواست کرد تا پیگیری‌های لازم برای مشارکت دولت در تامین خرید پانصد دستگاه اتوبوس و تامین ۱۱۰ واگن ملی را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمود میرلوحی در جریان دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران گفت: استحضار دارید که حمل ونقل عمومی شهری در قوانین متعدد به ویژه در هدفمندی یارانه‌ها و صرفه جویی سوخت و حمل ونقل ریلی مورد توجه و تاکید قانون بوده و در دولت یازدهم و دوازدهم نیز مصوبات قابل توجهی در شورای اقتصاد و لوایح دولت صورت گرفته است. 

او ادامه داد: با وجود انبوه تصمیمات و مصوبات طی ده سال گذشته اتوبوسی به تهران داده نشده است و سال‌ها است که تامین واگن مترو با موانع روبروست و مناقصات خرید واگن از خارج به واسطه تحریم‌ها به نتیجه نمی‌رسد. 

میرلوحی در ادامه گفت: شهرداری تهران جهت رفع تنگناها خرید اتوبوس ساخت داخل و ساخت قطار ملی را در دستور کار قرار داده است و ۲۵۰ اتوبوس خریداری کرده که یکصد دستگاه تحویل و تا پایان سال برای تحویل مابقی برنامه ریزی شده است. 

رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران اضافه کرد: از حضرتعالی انتظار دارم به شکرانه سرنگونی ترامپ، رئیس جمهور شرور آمریکا دستور فرمائید دولت در تامین خرید پانصد دستگاه اتوبوس و تامین ۱۱۰ واگن ملی مشارکت نماید تا با تزریق یک هزار دستگاه اتوبوس و ۱۱۰ واگن ملی بخشی از مشکلات حمل و نقل عمومی تهران در شرایط کرونا تا پایان سال ۱۳۹۹ رفع گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز