خبرگزاری کار ایران

هاشمی در واکنش به ترور شهید فخری‌زاده؛

انتظار افکار عمومی پاسخ متقابل و منطبق بر منافع ملی به تروریست‌هاست

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۸۱۶

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به ترور شهید فخری‌زاده گفت: حفظ وحدت و انسجام و همگرایی در پیگیری حقوقی و تعقیب کیفری عاملان ترور، برنامه‌ریزی برای مجازات و پاسخ متقابل و منطبق بر منافع ملی به تروریست‌ها، انتظار افکار عمومی از دولت، مجلس، قوه قضاییه و نیروهای مسلح است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در ابتدای دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: شهادت دکتر محسن فخری زاده را به رهبرانقلاب و فرمانده کل قوا، خانواده بزرگ صنایع دفاعی کشور و بازماندگان عزیز این شهید سعید تسلیت می‌گوییم.

اوبا بیان اینکه این ترور هشتمین عملیات موساد در یک دهه گذشته در خاک ایران است افزود: طی این عملیات‌ها چهار دانشمند و مدیر صنایع هسته ای، پدر صنایع موشکی و مغز متفکر صنایع دفاعی ایران را به شهادت رسانده و در یک مورد نیز در ترور ناکام مانده است. 

هاشمی تاکید کرد: این حجم از تروریسم دولتی در طول ی کدهه علیه یک کشور از سوی رژیم صهیونیستی در تاریخ بین الملل کم سابقه است و مجامع بین المللی و دولتهای مدعی قانونگرایی، چاره‌ای جز محکوم کردن آن نخواهند داشت در غیراینصورت جزو حامیان رسمی تروریسم دولتی محسوب خواهند شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: فقدان شهید فخری زاده، اگرچه برای تمام ایرانیان وطن دوست بویژه خانواده ایشان، دردآور است، اما فرصتی برای ایجاد انسجام و همبستگی ملی در جهت تحقق اهداف و آرمانهای ایران اسلامی است و نباید این فرصت را که با هزینه‌ای سنگین بدست آمده است، بخاطر مسائل جناحی و سیاسی قربانی کرد. 

هاشمی تاکید کرد: هم کسانی که در این شرایط سخت کشور به تضعیف نهادهای امنیتی و نظامی ایران می‌پردازند و هم گروه‌هایی که مشغول تخریب و توهین به دولت و دستگاه دیپلماسی در این فرصت هستند، در سناریو دشمنان ایران بویژه آمران، عاملان و حامیان این ترور حرکت می‌کنند. 

او با اشاره به انتظار افکار عمومی از دولت، مجلس، قوه قضاییه و نیروهای مسلح گفت: در این شرایط، حفظ وحدت و انسجام و همگرایی در پیگیری حقوقی و تعقیب کیفری عاملان ترور، شناسایی ومسدود کردن مجاری نفوذ و عملیات موساد در کشور و برنامه ریزی برای مجازات و پاسخ متقابل و منطبق بر منافع ملی به تروریست‌ها، انتظار افکار عمومی از دولت، مجلس، قوه قضاییه و نیروهای مسلح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز