خبرگزاری کار ایران

شرکت بهره‌برداری متروی تهران نیازمند حمایت و کمک‌های دولتی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۶۷۰

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه از مشکلات مالی و کمبود نقدینگی موجود و گذشتن زمان اورهال ناوگان در شهر زیر زمینی می گوید و معتقد است تنها راه برون رفت از این روزهای سخت حمایت ها و کمک های مالی دولت است.

به گزارش ایلنا، فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه متروی تهران حدود ۱۵ درصد حمل و نقل عمومی را برعهده دارد، افزود: در حال حاضر با توجه به کمبود نقدینگی، متروی تهران به سختی در حال فعالیت است.

 وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری با وجود مسائل و مشکلات ناشی از کاهش منابع درآمدی شهرداری تهران، به تمام تعهدات خود در بخش حمل ونقل عمومی عمل کرده است، تصریح کرد: دولت باید هرچه زودتر وارد میدان شده و از حمل و نقل عمومی حمایت بیشتری کند.

نوبخت گفت: هزینه‌های نگه‌داشت ۱۲۸ ایستگاه فعال مترو و حدود هزار و ۵۰۷ دستگاه واگن مترو که در خطوط هفتگانه سرویس‌دهی می‌کنند بسیار زیاد است و در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا درآمدها نیز کاهش چشمگیری داشته و این هزینه ها بدون کمک دولت از بضاعت فعلی شهرداری تهران و این شرکت خارج است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: شبکه بهره‌برداری متروی تهران جای خود را به خوبی در میان شهروندان پیدا کرده و در حال حاضر دریافت سرویس دهی مناسب از این بخش جزء مطالبات به حق مردم است، اما محقق کردن این انتظارات به‌جا در این روزها کار بسیار سختی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد واگن‌های متروی تهران کم است و برای بهره‌برداری کامل از ظرفیت خطوط  هفتگانه با کمبود واگن مواجه هستیم و باید تعداد زیادی واگن خریداری شود، تصریح کرد: قطعاً شهرداری تهران به تنهایی قادر به تأمین این هزینه‌ها نخواهد بود،اما اگر با حمایت های دولت قطارهای مورد نیاز خطوط بهره‌برداری شده، تامین شود می‌توان این مقدار را به ۵۰ درصد رساند.

وی گفت: تامین و پرداخت نقدینگی موضوعی نیست که شهرداری تهران بتواند آن را به تنهایی انجام دهد. این موضوع حاکمیتی، نیازمند حمایت بخش‌های مختلف دولت است.  

نوبخت تصریح کرد: در این روزها با کاهش بیش از ۷۰ درصدی مسافر نسبت به سال گذشته همراه هستیم و آمارها کمتر از یک میلیون مسافر در روز است. این آمار نصف ظرفیت پیش از کرونا است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: با تمام کاهش آمار مسافری که در نه ماه گذشته شاهد بودیم اما ظرفیت حرکتی را تغییر ندادیم و با همان ظرفیت سال ۹۸ خدمات رسانی می کنیم اما در صورت اورهال نشدن به موقع قطارها و تجهیزات "شعار سرعت، دقت و ایمنی" در شهر زیر زمینی با مشکل روبرو خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، نوبخت تصریح کرد: در شرایط فعلی ما برای جبران هزینه ها موافق گران شدن بلیت مترو نیستیم، ولی امیدواریم هرچه زودتر شاهد مساعدت های دولتی باشیم و همه تلاش خود را در این ماه ها انجام داده ایم و رایزنی ها انجام شده تا بودجه اختصاصی توسط سازمان مدیریت برنامه ریزی استان تهران برای شرکت بهره برداری متروی تهران محقق شود.

 مدیرعامل متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: باید منابع مالی برای سرپا نگهداشتن این شبکه حمل و نقل ریلی تامین شود، چرا که با توجه به ترافیک موجود تنها راه برون رفت از این معضل ها مترو است و حالا که این وسیله حمل و نقل ساخته و در شهر توسعه یافته، با حمایت دولت در پرداخت بودجه های مصوب، بهترین خدمات را ارائه خواهیم داد و از فلج شدن بیشتر حمل و نقل عمومی پیشگیری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز