خبرگزاری کار ایران

ضرورت مقابله با عوارض زایمان‌های تقویمی و زودرس

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۲۶۴

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی با اشاره به ضرورت مقابله با عوارض زایمان‌های تقویمی و زودرس، گفت: تولد پیش از موعد و نارسی نوزاد هزینه های زیادی را به سیستم سلامت کشور وارد می کند.

به گزارش ایلنا، شهلا خسروی مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی با بیان این که  متاسفانه بحث پر التهاب زایمان زودهنگام در "روز‌های رند" که با اصرار والدین اتفاق می‌افتد و به نظر می‌رسد اتفاق منحصر به فردی در کشور ماست، تصریح کرد: جلوگیری از زایمان‌های طبیعی و علاقه‌ی والدین بر تولد فرزندشان در تاریخی خاص برخلاف تصور عامه، امری کاملا غیر روشنفکرانه است، لذا نیاز به اصلاح این باور و فعالیت فرهنگی درخصوص تولد ایمن و جلوگیری از عوارض مادری و نوزادی یکی از شاخص های مهم بهداشتی در هر کشور می باشد که در اهداف توسعه هزاره نیز بدان اشاره شده است.

وی تاکید کرد: تولد پیش از موعد و نارسی نوزاد هزینه های زیادی را به سیستم سلامت و درمان و نسل آینده کشور وارد می کند و باعث ایجاد عوارض جسمانی و به خطر افتادن سلامت مادر و نوزاد بویژه در بحران کرونا می شود و بیشترین ضربه را به نوزاد وارد می‌کند چرا که بیشترین رشد و تکامل مغزی در سه ماهه آخر بارداری صورت می‌گیرد.

مشاور وزیر در امور مامایی یادآور شد: محروم کردن نوزادان از زندگى کامل رحمى و به خصوص عبور از کانال زایمان، بلایى است که افراد ناآگاه با تعیین زمان تولد نوزادان زودتَر از موعد و بدون درد زایمان مى آورند و این تراژدی دردناک تاریخ تولد لاکچری، می تواند خستگی کادر درمان در دوران کرونا را مضاعف کند و بار بزرگی باشد که نتوان آن را جبران کرد.

به گزارش وبدا، خسروی ضمن پیشنهاد نام‌گذاری تاریخ 9 آذر هر سال به عنوان روز فرزند اوری ایمن، تاکید کرد: سیاست های اتخاذی وزارت بهداشت و همکاری بین بخشی با ارگان های دیگر از جمله ثبت احوال و آگاهی بخشی مادران جامعه می تواند نقش پیشگیری بهتر از درمان را به خوبی نمایان سازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز