خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ورود دستگاه‌های نظارتی و قوه قضاییه به ماجرای آق مشهد و اخذ مستندات از طرفین

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۲۲۳

معاون سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری از ورود دستگاه‌های نظارتی و قوه قضاییه به ماجرای آق مشهد و اخذ مستندات از طرفین خبر داد.

«بهمن افراسیابی» معاون سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره سرانجام  ماجرای وقف جنگل آق مشهد، بیان کرد: آق مشهد پس از اینکه از سوی اداره  کل منابع طبیعی ساری در سال ١٣٨٠ ملی اعلام شد، اداره اوقاف و شخصی بنام حسینعلی خادمی به این اقدام  اداره کل منابع طبیعی به کمیسیون ماده واحده که مرجع رسیدگی به این موضوع بوده، اعتراض می‌کند که سرانجام قاضی کمیسیون رای به ملی بودن پلاک داده و ادعای وقف را مردود می‌داند.

وی ادامه داد: مجددا آقای خادمی بر علیه اداره کل منابع طبیعی جهت اخذ بهره مالکانه شکایت می‌کند که در این خصوص هم قاضی مربوطه ادعای نامبرده را وارد نمی‌داند.اداره اوقاف و آقای خادمی پس از اینکه به آراء صادره در شعبه‌ی استان اعتراض  می‌کنند و نتیجه نمی‌گیرند با اعتراض به دیوان عالی کشور، این پرونده در شعبه ٣٦ مطرح  می‌شود و قاضی محترم شعبه پس از بررسی‌های لازم پرونده را جهت رفع نواقص به شعبه تجدیدنظر استان برمی‌گرداند که متاسفانه شعبه مذکور بدون اخذ سوابق و نظرخواهی از منابع طبیعی اقدام به صدور رای مبنی بر وقف بودن پلاک می‌کند.

افراسیابی افزود: متاسفانه به رغم صدور رای پیش گفته برای اداره کل منابع طبیعی استان در خصوص اعمال ماده ٤٧٧، متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد.

معاون سازمان جنگل‌ها بیان کرد: به دلیل پیگیری‌ها و اعتراضات گسترده مردمی و دستگاه‌های نظارتی، قوه قضاییه به موضوع ورود پیدا کرده و از هر دو سازمان سوابق و مستندات را اخذ و پرونده را تحت بررسی و رسیدگی قرار داده و به تازگی نیز ریاست محترم دیوان عالی کشور از منطقه بازدید کرده‌اند.

افراسیابی در پاسخ به این سوال که آیا جنگل می‌تواند مالک خصوصی داشته باشد؟ گفت: بر اساس  اصل ٤٥ قانون اساسی جمهوری اسلامی جنگل‌ها، کوه‌ها و بیشه‌های طبیعی و... انفال و ثروت ملی است، بنابراین جنگل‌های آق مشهد که از جنگل‌های باستانی و ارزشمند کشورمان است، متعلق به ملت ایران  بوده و نمی‌تواند مالک خصوصی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز