خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای ایران، نشانه وحشت دشمن از دستیابی ما به علوم پیشرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۱۷۱

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پی شهادت مظلومانه دکتر محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای، استاد دانشگاه امام حسین (ع) و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ضمن تسلیت این ضایعه سترگ به محضر مقام معظم رهبری، خانواده آن شهید والامقام، عموم مردم و به ویژه دانشمندان، اساتید دانشگاهها، جامعه علمی و همه فرهیختگان کشور؛ این اقدام کور تروریستی و خبیثانه را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، متن پیام منصور غلامی بدین شرح است؛

" بسم رب الشهدا و الصدیقین

بار دیگر ترور یکی از دانشمندان برجسته هسته‌ای کشور، بر دل دوستداران علم و دانش و متعهدان به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران غم بزرگی نهاد.
جنایت صورت گرفته در به شهادت رساندن یکی دیگر از دانشمندان نخبه و برجسته این سرزمین، که نشانه ی بارز وحشت دشمن از دستیابی ایران به علوم و فناوری های پیشرفته است، بار دیگر چهره واقعی تروریسم را به نمایش گذاشت.

شهادت شهید والامقام، دکتر محسن فخری‌زاده که از دانشمندان برجسته و بنام هسته‌ای بود، این حقیقت را بیش از پیش نمایان ساخت که کشورمان در راه دستیابی به قله های پر عظمت پیشرفت و تعالی، عزمی جدی دارد و در این راه، حتی خون پاک عزیزترین فرزندان خود را، به پای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی، هدیه داده است.

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند" رشد شتابنده‌ی علمی و فتح قله‌های دانش که با همت و عزم جوانان مؤمن و غیور و توانائی رونق یافته، امروز قائم به هیچ فردی نیست، این یک جنبش تاریخی و برخاسته از یک عزم خلل‌ناپذیر ملی است." پس تلاش‌ها و رفتار شنیع دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران در این مسیر بی نتیجه خواهد ماند.

اینجانب نیز شهادت پیشرو عرصه علم و دوستدار تعالی ایران عزیز را به آن استاد شهید تبریک و به ملت بزرگوار ایران، به ویژه خانواده مکرم ایشان و جامعه علمی کشور تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای همسر و فرزندان عزیزش صبر و شکیبایی مسئلت نمایم.

اطمینان دارم، راه پر افتخار این شهید گرانقدر و دیگر شهیدان عرصه علم و دانش، پرصلابت‌تر از قبل طی خواهد شد.

منصور غلامی
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری"

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز