خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت:

پرهیز از تجمعات و حضور در فضاهای سربسته/ انتقال کرونا از طریق گفتگو با فرد مبتلا

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۳۰۰

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هنگام صحبت کردن بیمار مبتلا به کرونا، افشانه‌های حاوی ویروس که اندازه‌ای به مراتب کوچک‌تر از ریز قطرات دارند سریع‌تر از حالت سکوت منتشر می‌شوند که سرعت انتشار این افشانه‌ها با بلند صحبت کردن فرد مبتلا تا ۵۰ برابر بیشتر از زمانی است که فرد سکوت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به عملکرد ویروس کرونا، بیان کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته ریز قطرات و افشانه‌های ویروس کووید۱۹ نه تنها از طریق عطسه، سرفه و صحبت کردن بلکه با تنفس فرد آلوده به فضای اطراف پرتاب و در محیط‌های فاقد تهویه مناسب برای ساعت‌ها در هوا باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: هنگام صحبت کردن بیمار مبتلا به کرونا، افشانه‌های حاوی ویروس که اندازه‌ای به مراتب کوچک‌تر از ریز قطرات دارند سریع‌تر از حالت سکوت منتشر می‌شوند که سرعت انتشار این افشانه‌ها با بلند صحبت کردن فرد مبتلا تا ۵۰ برابر بیشتر از زمانی است که فرد سکوت می‌کند.

لاری افزود: از طرفی طبق آخرین یافته‌های علمی ریزقطرات در چند ثانیه و در فاصله حداکثر ۲ متری فرد مبتلا سقوط می‌کنند، ولی افشانه‌های حاوی ویروس مسافت بیش از دو متر را نیز طی می‌کنند و در محیط‌های سرپوشیده فاقد تهویه مناسب، ساعت‌ها در هوا معلق می‌مانند و موجب بیمار شدن اطرافیان بیمار می‌شوند.

وی بیان کرد: با فرارسیدن ایام سرد سال و بسته بودن در ‌ها و پنجره‌ها در اماکن سر بسته یکی از نگرانی‌های ما عدم تهویه مناسب هوا در محیط‌های سربسته است که این امر می‌تواند قدرت انتقال ویروس را به شکل تصاعدی افزایش دهد. 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بنابراین درخواست ما از کلیه هموطنان کشور این است که از حضور در فضاهای سربسته و اماکن پرتجمع پرهیز کنید و در صورت حضور در این اماکن از ماسک استفاده کرده و نسبت به فاصله‌گذاری مناسب تا دو متر جدا اقدام کنید و همچنین از برگزاری مهمانی‌های خانوادگی به طور جد خودداری کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز