خبرگزاری کار ایران

بازرس کل امور آموزشی و پژوهشی سازمان بازرسی اعلام کرد:

پیوستن دانشگاه‌ها به سامانه سجاد امکان جعل مدرک را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۰۷۵

بازرس کل امور آموزشی و پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور گفت: اگر دانشگاه‌ها صدور مدرک تحصیلی و دانشنامه‌های خود را از طریق سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان انجام دهند امکان جعل مدرک تحصیلی خیلی کاهش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا خدادادی در نشست مشترک با ریاست سازمان امور دانشجویان و ارتباط مجازی با معاونین آموزشی دانشگاه‌ها اظهار داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان امور دانشجویان همکاری خوبی در راستای تحقق اهداف سازمان بازرسی در شفافیت وظایف به‌ویژه استفاده از دولت الکترونیک دارند که قدردانی می‌کنیم. 

وی اتصال سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان و دانشگاه‌ها را به سامانه استعلام مدرک تحصیلی که مهرماه جاری توسط ریاست محترم جمهور افتتاح شد بسیار مطلوب عنوان و تاکید کرد: با درج تاییدهای مختلف بر روی مدارک تحصیلی امکان جعل آن‌ها خیلی کم خواهد شد. 

بازرس کل امور آموزشی و پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: این سازمان نامه‌ای به معاون اول محترم رئیس جمهور ارسال کرده است تا دستگاه‌‎های اجرایی نسبت به استعلام مدارک تحصیلی شاغلین خود از سامانه مدارک تحصیلی اقدام کنند. 

خدادادی تاکید کرد: برای تکمیل سامانه سجاد و سامانه استعلام مدارک تحصیلی باید شبکه علمی کشور بر بستر اینترنت ملی شکل بگیرد تا امنیت این سامانه‌ها چند برابر شود.

صدور ۱۶۵ هزار دانشنامه تحصیلی با درج کدالکترونیک در سال ۹۸

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان گفت: در سال ۹۸ موفق شدیم ۱۶۵ هزار دانشنامه تحصیلی و ۱۰۴ سابقه تحصیلی را با درج کیو آر کد بر روی مدرک صادر کنیم. 

 سید عبدالحمید انگجی در نشست مجازی مشترک مسئولان سازمان امور دانشجویان و بازرس کل امور آموزشی و پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور با معاونین آموزشی دانشگاه‌ها گفت: استفاده از کیو آر کد بر روی مدرک تحصیلی ضمن بالابردن امنیت و صحت آن، هزینه‌ها برای دانشگاه‌ها کاهش می‌دهد. 

وی افزود: در دانشگاه‌ها روش‌های مختلفی مانند استفاده از افکت‌های امنیتی همچون هولوگرام و مهرهای برجسته برای امنیت مدارک تحصیلی استفاده می‌شود و هر دانشگاهی روش خاص خود را دارد که هزینه‌ها را افزایش می‌دهد ولی با ارسال مدارک به سامانه سجاد و درج کد ۲۰ رقمی و کیو آر کد (کد صحت الکترونیکی) در این هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود. 

انگجی با اشاره به راه اندازی این سامانه از سال ۹۸ گفت: سازمان امور دانشجویان به استعلام مدارک تحصیلی از طریقی غیر از سامانه سجاد پاسخ نمی‌دهد و به دستگاه‌های اجرایی اعلام شده است مانند گذشته برای استعلام صحت مدرک مکاتبه پستی نکنند. 

وی با اشاره به حجم بالای مکاتبه اداری و زمان کم پاسخگویی در زمان انتخابات‌های رسمی مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی و. . گفت: با روش جدید صدور مدرک تحصیلی در سامانه سجاد در فرصت بسیار کمی به این درخواست‌ها پاسخ داده می‌شود. 

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان، ایجاد یک پایگاه داده واحد در کشور برای مدارک تحصیلی را از دیگر مزایای سامانه سجاد نام برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز