خبرگزاری کار ایران

ایجاد صندوق‌های اعتباری خرد بانوان در مناطق روستایی با همکاری جهاد کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۲۷۴

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از همکاری با جهاد کشاورزی به منظور ایجاد صندوق‌های اعتباری خرد بانوان در مناطق روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در آیین انعقاد تفاهم نامه اجرائی یاریگران زنان با رویکرد کاهش تقاضای مواد مخدر گفت: به یک برنامه اجرایی هدفمند و تعریف شده رسیدیم و امیدواریم خیلی زود نتایج و آثار مثبت این اقدامات را برای مردم گزارش دهیم.

او ادامه داد: محوریت خانواده در بحث پیشگیری و اصلاح سبک زندگی را اصل قرار دادیم و این یک رویکرد بسیار مهم است چرا که شکل گیری بسیاری از رفتارها و نگرش ها در خانواده است و اگر خانواده مهارت های لازم را داشته باشند می‌توانند از بسیاری از آسیب‌ها پیشگیری کنند و زنان تاثیرگذاری بیشتری به دلیل جایگاه مادری می توانند داشته باشند.

ابتکار افزود: یکی از معضلاتی که بررسی‌ها نشان داد این بود که خانواده در ایران و دنیا با چالشهای زیادی مواجه است که یکی از مهمترین‌های آن عدم گفت و گو و یا اختلال در گفت و گو بین اعضای خانواده است که منجر به سوبرداشت و سورفتار می شود. به همین دلیل به ویژه روی مهارت گفت و گو کار کردیم.

ابتکار ادامه داد: اما مطالعات نشان می دهد یکی از رویکردهایی که به انسجام خانواده در شرایط سخت و بحران ها کمک می‌کند مهارت‌های ارتباطی و گفت و گو است و امیدوارم بتوانیم این تجربه را در ۴ کانون اصلی هدف اجرا و منتقل کنیم و آنرا توسعه دهیم. این اقدام با همکاری وزارت آموزش و پرورش در غالب گفت و گوی بین نسلی مطرح است چرا که شکاف نسلی در مساله اعتیاد قابل توجه است که یکی از رویکرهای مهم است و طرحی را با وزارت آموزش و پرورش و طرح دیگری تحت عنوان سفیرهای فرهنگی با وزارت علوم در حال اجرا است.

او ادامه داد: موضوع تاب‌آوری اجتماعی را به عنوان یکی از اهداف خود در معاونت زنان قرار دادیم چرا که بسیار مهم است و تسهیلگرانی تربیت شدند تا بتوانند با جامعه هدف به شناخت و درک صحیحی از معضلات برسند و در اینجا گروه هدف اصلی زنان هستند و با رسیدن به درک صحیح از مشکلات به یک خودباری برای تغییر شرایط برسند.

او با اشاره به همکاری جهادکشاورزی در این زمینه گفت: با جهاد کشاورزی هماهنگ شده است تا بتوانیم صندوق‌های اعتباری خورد بانوان در مناطق روستایی را ایجاد و فعالیتی به دنبال آن داشته باشند و تا از مشکلاتی همچون فقر عبور کنند.

ابتکار با اشاره به اینکه طرح ارتقا تاب‌آوری اجتماعی در نقاط مختلف کشور در حال اجرا است افزود: در مجموع توجه دولت دوازدهم به موضوع پیشگیری از آسیب‌ها به ویژه اعتیاد توجه درخوری بوده است. اگرچه که این مسائل نیازمند تغییرات کلان است.

در شرایط جنگ اقتصادی تمام عیار از سوی آمریکا قرار داریم و اطلاعات غلط در جهت ناامیدی و بی اعتماد کردن مردم ارائه می شود و مجموعه این عوامل یک شرایط استثنایی را برای مبارزه با معضلات ایجاد می‌کند و اگر برنامه‌ای نداشته باشیم شرایط به راحتی قابل عبور نخواهد بود و مشکلات زیادی را در پیش خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز