خبرگزاری کار ایران

با هدف تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی؛

بیش از ۵۵ درصد از اراضی ملی شمیرانات اصلاح هندسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۲۰۳

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات گفت: با انجام شدن اصلاح هندسی نقشه های ثبتی حدود ۸۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی این شهرستان که بیش از ۵۵ درصد از کل این اراضی را شامل می شود، این میزان اراضی ملی در مسیر کاداستری شدن قرار گرفت.

به گزارش ایلنا و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران حسن شکری با اعلام این مطلب افزود: این میزان اراضی که اصلاح هندسی بر روی آنها انجام شده است در کمیته فنی ممیزی مورد تأیید قرار گرفته و تحویل اداره ثبت اسناد شهرستان شمیرانات شده تا اقدامات لازم برای صدور اسناد تک برگ این اراضی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ۲۲ هزار هکتار از عرصه های ملی و دولتی شهرستان شمیرانات اسناد تک برگ کاداستری صادر شده است خاطر نشان کرد: تاکنون تثبیت مالکیت و صدور اسناد دفترچه ای برای بیش از ۹۰ درصد اراضی ملی این شهرستان صادر شده است اما در راستای قانون جامع کاداستر تمامی اراضی ملی چه اراضی که تاکنون تثبیت مالکیت بر روی آنها انجام نشده و چه اراضی که دارای اسناد دفترچه ای هستند باید زیر پوشش طرح کاداستر قرار گرفته و دارای اسناد تک برگ شوند.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان شمیرانات ضمن تشکر از مسئولان اداره کل ثبت استان تهران و اعضای کارگروه مشترک کاداستر اظهار داشت: با توجه به تعامل خوب بین منابع طبیعی و ثبت اسناد و عزم و اراده ای که وجود دارد، اجرای طرح کاداستر در سطح این شهرستان از روند رو به جلویی برخوردار است و این اقدام به عنوان یکی از اقدامات جهشی سال جاری در قالب طرح ۹ در ۹۹ به طور جد در دستور کار قرار دارد.

شکری اجرای طرح کاداستر را اقدامی مهم در پیشگیری از پدیده زمین خواری و سوء استفاده های احتمالی از عرصه های منابع طبیعی دانست و تصریح کرد: اراضی ملی شهرستان شمیرانات از حساسیت خاصی برخوردار است چرا که این اراضی دارای ارزش افزوده بالائی می باشند که با اجرای این طرح گام مهمی در تثبیت حقوق و مالکیت در اراضی ملی برداشته می شود و از دست اندازی های احتمالی به این اراضی کاسته خواهد شد.

گفتنی است عرصه های ملی و مستثنیات شهرستان شمیرانات حدود ۱۴۷ هزار هکتار است که از این میزان ۱۴۰ هزار هکتار آن جزو اراضی ملی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز