خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با ایلنا:

اضافه شدن دو هفته به ترم تحصیلی جاری/ آموزش تا اواسط تیر ماه ادامه دارد/ تصمیم‌گیری برای امتحانات زود است

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۷۲۷

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی از ادامه ترم تحصیلی جاری تا اواسط تیر ماه خبر داد.

«علی اکبر افضلیان» معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آموزش‌های مجازی و بازگشایی احتمالی دانشگاه‌ها گفت: ما از اوایل اسفند و با شیوع کرونا ویروس در کشور، آموزش‌های غیرحضوری را ارائه کردیم. از طریق دو سامانه یکی سامانه آنلاین که حدود چهار هزار و سیصد درس در آن ارائه شده و دیگری سامانه آفلاین این کار انجام شده است. در هر دو بستر، استاد و دانشجویان روی مسائل درسی تبادل خیلی خوبی دارند و صدا، تصویر و متن قابل تبادل است که اولی به صورت آنلاین و برخط است و همان لحظه انجام می‌شود و عینا طبق برنامه هفتگی دانشگاه است.

وی در ادامه توضیح داد: دومی که در سیستم آفلاین است؛ سال‌هاست در دانشگاه استفاده می‌شود که همین نوع تبادل میان استاد و دانشجو در آن ممکن بوده ولی غیربرخط است؛ یعنی استاد مطالب را روی این بستر مجازی می‌گذارد و دانشجو می‌تواند بعدها از آن استفاده کند. حتی دانشجو می‌تواند نظرش را بیان می‌کند و استاد نظرات را گوش کند.

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اضافه شدن دو هفته به ترم تحصیلی جاری گفت: به خاطر مشکلاتی که تا به حال بوده دو هفته به این نیم سال تحصیلی اضافه کردیم و به این ترتیب تا اواسط تیر ماه ترم ما ادامه خواهد یافت.

وی در خصوص برگزاری حضوری یا مجازی امتحانات گفت: در مورد امتحانات هنوز تصمیم نگرفتیم و بستگی به این دارد که ستاد ملی مبارزه با کرونا چه شرایطی برای بعد از ماه مبارک رمضان و در خرداد یا تیر اعلام کند، هر تصمیمی که باشد ما بر اساس آن عمل خواهیم کرد. 

افضلیان گفت: هنوز زود است که در مورد نحوه چگونگی برگزاری امتحانات صحبت کنیم. ما از نهم فروردین به اساتید گفتیم که سعی کنند از کلاس به روش‌های مختلف ارزیابی کنند تا بتوانند بعدا یک شکل از ارزیابی مستمر از عملکرد دانشجو داشته باشند؛ اما صحبت در مورد امتحانات هنوز زود است و فعلا نمی‌توان چیزی گفت. اکنون ما در حال بررسی راه‌های مختلف هستیم، اما اکنون هیچ اظهارنظری نمی‌کنم تا به تجمیع برسیم و حالا هم زود است و تا امتحانات هشت هفته دیگر وقت داریم. 

معاون آموزشی دانشگاه‌ها شهید بهشتی در پاسخ به این سوال که آیا اینترنت برای دانشجویان شما به صورت رایگان محاسبه می‌شود؟ گفت:ما لیست‌های IP را به شرکت مخابرات دادیم و اینترنت برای  دانشجویان رایگان محاسبه می‌شود و از طرف ما نیست. البته فعلا بازخوردی نگرفتیم که ببینم در صورت حساب‌های دانشجویان منعکس شده است یا نه. 

وی در خصوص وضعیت اینترنت و پهنای باند دانشگاه توضیح داد: پهنای باند دانشگاه حدود هزار مگابیت هرتس است که وقتی دانشجویان بودند به صورت خیلی حجیم استفاده می‌شد و حالا که دانشجویان نیستند، برای پهنای باند از طرف دانشگاه مشکلی نیست، اما از طرفی در زمینه اتصال دانشجویان به اینترنت دانشگاه مشکلاتی وجود دارد که همه با آن مواجهیم به این شکل که در نقطه کور و سرعت کم، با قطعی اینترنت رو به رو هستیم.

افضلیان بیان کرد: در زمینه دسترسی دانشجویان به ما گزارش‌هایی منعکس شده که این گزارش‌ها دو دسته‌اند؛ یک مورد به صورت قطع و وصل شدن اینترنت است، مورد دیگر نیز نارسایی اینترنت در برخی از نقاط کشور است. به هر حال دانشجویان به شهرها و روستاهای خودشان برگشتند و ممکن است امکانات و دسترسی به اینترنت در برخی مناطق کمتر از جاهای دیگر باشد. با این وجود تلاش می‌کنیم با همین امکانات، شرایط را بهبود بخشیم و کارمان را انجام دهیم. 

وی درباره ارائه دروس عملی خاطرنشان کرد: ما حجم قابل توجهی دروس عملی یا دروس نظری- عملی داریم که اگر تا آخر تابستان شرایط بهتر شد، ارائه آنها را تکمیل خواهیم کرد و اگر احیانا تا شهریور ماه نتوانستیم درسی را ارائه کنیم،‌ آن درس عملی را ناتمام اعلام کرده و ترم بعد مجددا ارائه خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی در پایان یادآور شد: در قدم اول برنامه این است که تا آخر تابستان درس‌های عملی هم به سرانجام برسد و ارائه شود. اگر احیانا نشد، ترم بعدی ارائه شده و نمره‌اش در همین ترمی که هست درج می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز