خبرگزاری کار ایران

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی:

سال تحصیلی جدید از حیث فهم مسائل عمیق سیاسی و اجتماعی متفاوت خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۹۰۲

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی گفت: موضوع نظم جدید جهانی با سه محور جدی دنبال می‌شود؛ افول ابرقدرت‌های اسمی و مشخصا آمریکا، انتقال قدرت از غرب به شرق و پرداختن به روحیه مقاوت و ایستادگی که ویژگی ملت‌هایی است که به افق‌های روشن دست یافته‌اند از محورهای ماست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی با موضوع نظم جدید جهانی با عنوان «نوجهان» صبح امروز ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ برگزار شد. 

«حسین تاریخی» دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزن در ابتدای این برنامه گفت: اجلاسیه دوم چهاردهمین گنگره دانش آموزی جهان اسلام هستیم که از ۲۸ تا ۳۰ شهریور ماه برگزار می‌شود. 

وی افزود: در این برنامه مروری بر سیاست‌ها و برنامه‌هایی که در طول سال تحصیلی در سراسر کشور اتفاق می‌افتد و موضوعات دانش آموزان خواهیم داشت. در کنگره امسال نقد کتاب‌های درسی و موضوع کنکور که از دغدغه‌های اصلی دانش‌آموزان نیز برگزار خواهد شد.

تاریخی افزود: امسال موضوع نظم جدید جهانی با سه محور جدی دنبال می‌شود؛ افول ابرقدرت‌های اسمی و مشخصا آمریکا، انتقال قدرت از غرب به شرق و پرداختن به روحیه مقاوت و ایستادگی که ویژگی ملت‌هایی است که به افق‌های روشن دست یافته‌اند از محورهای ماست. فراخوان مقاله داده شد و ۷۰ مقاله به دبیرخانه رسیده است. دانش آموزان با توان بحث برای دریافت نقطه نظرات دعوت شدند و در خلال همین نوجهان از نظرات آن‌ها بهره می‌بریم. 

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی اظهار کرد: ۲۸ شهریور همایش در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود. 

تاریخی تصریح کرد: سال تحصیلی جدید از حیث بار محتوایی و فهم از مسائل عمیق سیاسی و اجتماعی متفاوت خواهد بود. 

او افزود: سال قبل تجربیات متعددی را در سطح مدارس و نقش آفرینی دانش آموزان تجریه کردیم و دیدیم دانش آموزان ما مثل پیش از انقلاب و جریان انقلاب و پس از آن در مناسبات سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار هستند و تمایل جدی دارند تا نقش خود در مناسبات را جدی‌تر کنند. پرداختن به نظم جدید جهانی پرده برداری از افق جدیدی است و با تمهیدات نقش خود را در این مسیر جدی‌تر کنند. 

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی تاکید کرد: ما در معرض بررسی اذهان عمومی در دنیا و منطقه قرار گرفته‌ایم و مسیر تحولی جدی در دنیا ایجاد شده است و در این تحولات لازم است دانش آموزان نقش خود را پیدا کنند و گام‌های بعدی را بهتر بردارند. 

تاریخی ادامه داد: نوجهان تلاش می‌کند ارتباط ویژه‌ای بین نوجوانان و جهان جدید برقرار کنند و ارتباط و اتصال را با بچه‌ها را گسترش دهد. 

تاریخی گفت: ابهاماتی در ذهن دانش آموزان وجود دارد که باید پاسخ داده شود. 

او افزود: سال قبل و به عنوان دستاوردی از همایش در کتاب تاریخ تحولاتی شکل گرفت. به طور کلی نقد و سوالات نوجوانان باید پاسخ داده شود. گروهی برای تحولات شکل گرفته و اعمال تغییرات قابل قبول بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز