خبرگزاری کار ایران

معاون دبیر کل سازمان ملل مطرح کرد:

تهیه برنامه پنج ساله برای مقابله با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۶۴۴

نیازمند یک اقدام جهانی متوازن فراگیر برای مقابله با مواد مخدر هستیم / در این مبارزه باید تمامی جنبه‌های عرضه و تقاضا مد نظر قرار گیرد.

معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل از پیگیری تهیه تجهیزات مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: پس از تایید نهایی سازمان ملل این تجهیزات به ایران ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یوری فدوتوف معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در نشست بین‌المللی ارزیابی و تحولات وضعیت مواد مخدر در منطقه که پیش از ظهر امروز در سازمان ایرانی مجامع بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: این اجلاس مهم نشان‌دهنده تعهد مستمر برای مبارزه با مواد مخدر است و تمامی کشورهایی که در این اجلاس حضور دارند هزینه‌های زیادی را برای مقابله با مواد مخدر انجام می‌دهند و از طرفی دیگر ماموران نیروی انتظامی جان خود را در این راه از دست می‌دهند و در نهایت جوامع لطمات زیادی را در این مسیر متحمل شده‌اند.

وی افزود: از جمله بیماری‌های ناشی از مصرف مواد مخدر، هپاتیت و ایدز است که به عنوان یک تهدید برای جوامع محسوب می‌شود.

معاون دبیر کل سازمان ملل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل ادامه داد: این جلسه بسیار مهم است و در زمان خوبی هم برگزار شده است. در حال بحثهستیم که چطور در اجلاس ویژه مجمع عمومی ۲۰۱۶ مساله مبارزه با مواد مخدر مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه نیازمند یک اقدام جهانی متوازن فراگیر برای مقابله با مواد مخدر هستیم خاطرنشان کرد: در این مبارزه باید تمامی جنبه‌های عرضه و تقاضا مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مشکل دیگر اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر، معیشت جایگزین در افغانستان و دستیابی به داروهای کنترل شده است و باید دسترسی به این داروها به آسانی وجود داشته باشد.

معاون دبیر کل سازمان ملل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل اظهار داشت: ابتکار عملی سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و افغانستان در مقابله با مواد مخدر موفق بوده و کارهای عملیاتی زیادی را دراین راستا انجام داده اند و ما به دنبال ابتکار عمل جدید برای مقابله با مواد مخدر هستیم این ابتکار عمل جدید برای این است که تبادل منطقه‌ای را افزایش دهد.

وی اضافه کرد: به دنبال ایجاد شبکه سازی هستیم تا در این راستا همکاری میان موسسات آموزشی انتظامی برای حمایت و به کار گیری بهترین شیوه‌ها در مقابله با مواد مخدر ایجاد شود و همچنین به دنبال همکاری اینترپل، گمرک و اتحادیه بین المللی دانشگاه‌های پلیس هستیم.

معاون دبیر کل سازمان ملل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل چه اقدامات عملی برای مقابله با ترانزیت‌های مواد مخدر و کاهش تقاضا در مبدا دارد اظهار داشت: در حال حاضر بحثبر سر تقویت سیستم کنترل مرزی در ایران است و فهرستی از تجهیزات مقابله با مواد مخدر را به مقر سازمان ملل در نیویورک ارسال کرده‌ایم و در صورت تایید نهایی این سازمان این تجهیزات به ایران ارائه می‌شود ما آمادگی داریم برای تهیه این تجهیزات پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

وی همچنین درباره کاهش تقاضا مواد مخدر در مبدا گفت: در حقیقت در این زمینه انجام شده یک رویکرد متوازن جهانی است و به دنبال این هستیم که با همکاری دیگر شرکا این رویکرد را ارتقا دهیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بودجه‌ای که سازمان ملل برای مبارزه با مواد مخدر اختصاص داده چقدر است و برنامه‌های حمایتی این سازمان از ایران چیست گفت: هیچ کشوری همتای ایران در کشفیات مواد مخدر نیست و تنها کشورهای محدودی را می‌توان در میزان شهدایی که در راه مبارزه با مواد مخدر داده شده مقایسه کرد.

معاون دبیر کل سازمان ملل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل عنوان کرد: دفتر کنترل مواد مخدر سازمان ملل حدود ۱۶ سال پیش در تهران تاسیس شد و از همان ابتدا تلاش شد از جامعه بین‌المللی کمک‌های بیشتری برای ایران دریافت شود.

وی اظهار داشت: ما ظرف یک تا دو ماه آینده برنامه جدید کشوری پنج ساله را نهایی خواهیم کرد و امیدواریم اطلاعات جدیدی در خصوص مواد مخدر از جامعه بین‌المللی دریافت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز