خبرگزاری کار ایران

رییس روابط عمومی شرکت مخابرات ایران:

بیش از ۷ میلیون کاربر اینترنت پرسرعت داریم / ۱۱۰ میلیون سیم‌کارت درکشور ارایه شده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۷۵۷

هنوز دسترسی ما به فضای مجازی کامل نیست و اگر این فضا را مدیریت نکنیم در آینده نگرانی بیشتر می‌شود / برای این که دچار آسیب‌های اجتماعی متعدد نشویم باید شبکه‌های اجتماعی را مدیریت کنیم.

رییس روابط عمومی شرکت مخابرات ایران گفت: اگر فضای مجازی را مدیریت نکنیم در آینده نگرانی‌ها در خصوص بروز آسیب‌های اجتماعی بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا داوود زارعیان در نشست تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر نهاد خانواده با اشاره به تحولات ایجاد شده در حوزه ICT در کشور و جهان گفت: شاخص‌ترین تغییر درحوزه ارتباطات وجود تلفن همراه است که در این حوزه شاهد حداقل ۷ میلیارد ارتباط و ۳ میلیارد اتصال هستیم.

وی با بیان اینکه تاریخچه تحول در خصوص فناوری اطلاعات جوان و برنامه‌ریزی شده است تصریح کرد: ما در سال گذشته از این تحولات عقب ماندیم و فقط مصرف کننده بودیم.

رییس روابط عمومی شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: درسال ۱۹۹۴ جدی‌ترین قدم برای تحول بر زمینه IT و ICT برداشته شد و الگور عنوان کرد که توسعه اقتصاد جهانی بر پایه IT خواهد بود که مرکز این توسعه باید آمریکا باشد و هر که قصد دارد در این حوزه وارد شود باید از غرب عبور کند.

وی ادامه داد: در سال ۱۹۹۶ آمریکا ۱۱ درصد از بودجه خود را به توسعه IT اختصاص داد که در ۲۰ سال اخیر هیچ کشوری این کار را نکرده است.

زارعیان با بیان اینکه در کشور ما در بخش تلفن همراه، ۱۱۰ میلیون سیم کارت ارایه شده است گفت: این تعداد سیم کارت برای جمعیت ۷۷ میلیونی کشورمان رقم بالایی است و دلیل آن این است که در دو سال اخیر استفاده از شبک‌های موبایلی گسترش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۹ میلیون تلفن ثابت در کشور وجود دارد و همچنین ۴۲ میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود دارد که اگر وضعیت اینترنت پرسرعت کشور نابسامان شود نگرانی‌های اجتماعی ما بیشتر می شود.

زارعیان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۷ میلیون کاربر اینترنت پرسرعت داریم که حدود دو و نیم میلیون مشترک ما از IDSL با پهنای باند بیش از ۲۵۶ کیلوبایت سرعت استفاده می‌کند.

وی تاکید کرد: هنوز دسترسی ما به فضای مجازی کامل نیست و اگر این فضا را مدیریت نکنیم در آینده نگرانی بیشتر می‌شود.

رییس روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم محدود سازی عام در این حوزه داشته باشیم و از سوی دیگر نیز نمی‌توانیم رهاسازی داشته باشیم بیان کرد: در اروپا سه سیاست در نظر گرفته شد محدودسازی، رها سازی و در نهایت تصمیم گرفتند تا فضای مجازی را نظام‌دهی کنند.

وی تصریح کرد: برای مدیریت این مجموعه باید مدیریت پراکنده در حوزه فضای مجازی را تجمیع کنیم.

زارعیان با تاکید بر اینکه فضای مجازی جالب و ارزان قیمت است گفت: ارزان بودن و در دسترس بودن از عمده دلایل جذابیت استفاده از فضای مجازی در کشور است. همچنین استفاده از شبکه‌های اجتماعی ساده بوده و نیاز به آموزش ندارد چنانکه ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی در کشور ۱۰۰ به بالاست و تعاملی بودن و دوسویه بودن آن در افراد ایجاد انگیزه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای این که دچار آسیب های اجتماعی متعدد نشویم باید شبکه های اجتماعی را مدیریت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز