خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با مدیرکل دفتر امور آسیب‌‌دیدگان اجتماعی؛

حمایت‌های اجتماعی بعد از طلاق اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۵۶۳

برای حمایت زنان بعد از طلاق، دفتر توانمندسازی زنان و خانواده تشکیل شده که در قالب گروه‌های همیار، تعاونی و گروه‌هایی که اشتغالزایی می‌کنند، دسته بندی می‌شود / تا یک سال بعد از طلاق خدمات ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌ دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی حمایت‌های اجتماعی بعد از طلاق را اعلام کرد.

ولی‌الله نصر در گفت‌وگو با ایلنا درباره حمایت‌های اجتماعی بعد از طلاق گفت: در خانواده‌ای که دچار طلاق می‌شود، هم زن و هم مرد نیازمند حمایت‌های اجتماعی است. علاوه بر این فرزندان این خانواده نیز نیازمند حمایت‌هایی هستند که بتوانند با شرایط جدید کنار بیایند.

وی افزود: در همین راستا برای مرد و زن آموزش‌های تک والدی داده می‌شود، چرا که حضانت از سوی دادگاه یا به پدر سپرده می‌شود یا به مادر. خانواده تک والدی آموزش‌های خاص خود را دارد که برای همین موضوع مشاوره‌هایی را در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌ دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: علاوه بر این طلاق در خانواده‌ها منجر به آسیب‌های اجتماعی و اختلالات روانی در افراد می‌شود. همه این موارد اگر با مشاوره به هنگام مددکار بهزیستی همراه باشد، می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی که جامعه را متضرر می‌کند، پیشگیری کند.

نصر درباره چگونگی حمایت از زنان بعد از طلاق در طرح بشیر، گفت: برای این مهم، دفتر توانمندسازی زنان و خانواده تشکیل شده که در قالب گروه‌های همیار، گروه‌های تعاونی و گروه‌هایی که اشتغالزایی می‌کنند، دسته بندی می‌شود. همچنین خدمات خورد را در دستور کار داریم، به این منظور که هر فردی که توانمندی داشته باشد، برای کمک به او و خودکفایی‌اش اقداماتی را انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: قصد ما جلوگیری از بروز آسیب‌هایی است که از آسیب‌های بیشتر جلوگیری می‌کند. در برخی موارد طلاق هم برای مرد و هم زن آسیب‌هایی را به همراه دارد که این آسیب‌ها اگر کنترل و با خدمات مشاوره‌ای تعدیل نشود، آسیب‌های جبران ناپذیری را در جامعه شاهد خواهیم بود.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌ها دیدگان سازمان بهزیستی درباره بازه زمانی ارائه خدمات گفت: تا یک سال بعد از طلاق خدمات ارائه می‌شود. اما در صورتی که مشاوران تشخیص بدهند که فرد نیازمند حمایت بیشتر است تا زمانی که فرد آسیب دیده بتواند به صورت مستقل و بدون حمایت زندگی خود را اداره کند، می‌تواند از خدمات استفاده کند.

وی تاکید کرد: در بحثبعد از طلاق موضوع ازدواج مجدد نیز در دستور کار مشاوران ما قرار دارد. چرا که ازدواج مجدد می‌تواند برای بهبود آسیب‌ و استقلال فرد کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز