خبرگزاری کار ایران

گرایش افراد بالای ۵۰ سال به مصرف شیشه

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۰۳۹

گرایش این افراد به مصرف شیشه، باعثبروز مشکلات جدی برای خانواده و بویژه همسران این افراد می‌شود.

رییس بخش روانپزشکی پزشکی قانونی استان تهران با بیان اینکه مصرف شیشه بیشتر در افراد جوان دیده می‌شود، گفت: متاسفانه اخیرا مواردی از مصرف شیشه در افراد ۵۰ تا ۶۰ ساله نیز مشاهده شده است.

به گزارش ایلنا از پزشکی قانونی کشور، «مهدی صابری» افزود: گرایش این افراد به مصرف شیشه، باعثبروز مشکلات جدی برای خانواده و بویژه همسران این افراد می شود.

وی تصریح کرد: افراد ممکن است در سنین بالا برای رهایی از افسردگی و یا بدست آوردن توانایی برای انجام کارهای بدنی به مصرف شیشه روی آورند اما تبعاتی که این ماده برای آنان بدنبال خواهد داشت، بسیار خطرناک و مشکل آفرین است.

صابری افزود: فرد شیشه ای از رفتار اطرافیان برداشت های نادرستی دارد و هر حرکتی برای او معنادار می شود. او از نگاه ها و یا گفته های عادی دو نفر برداشت نادرست دارد و همواره احساس می کند دیگران با حرف ها و یا نگاه هایشان او را متهم می کنند.

وی ادامه داد: ممکن است براساس توهمات دست به جنایاتی بزند و خانواده و نزدیکان آنان اولین افراد در معرض خطر هستند.

صابری گفت: روان پریشان شیشه در ابتدای امر به خانواده خود بسیار بدبین می شوند، به همین دلیل مرتکب قتل و یا جنایاتی می شود که هیچ دلیل محکمی ندارد.

رییس بخش روان پزشکی استان تهران افزود: جنایات نادر مانند مادر و یا فرزندکشی که بطور معمول و در شرایط عادی اتفاق نمی افتد در افراد شیشه ای بیشتر دیده می شود، علت وقوع این جنایات فجیع نیز آن است که روان پریشان شیشه دچار حس تغییر محیط می شوند و توهماتی پیدا می کنند که تحت تاثیر آن قادر نیستند تشخیص دهند که فرد مورد حمله فرزند یا مادرشان است.

رییس بخش روان پزشکی پزشکی قانونی استان تهران به برخی مصادیق قتل های رخ داده به دست افراد شیشه ای اشاره کرد و گفت: در یک نمونه از معاینات روان پزشکی، فردی شیشه ای به پزشکی قانونی ارجاع شده بود که فرزند چهار ساله اش را به شکل فجیعی به قتل رسانده بود. در لحظه وقوع حادثه او فرزند خود را به شکل یک عروسک می دیده که باید با پیچ گوشتی حرکات او را تنظیم کند.

وی ادامه داد: متاسفانه بر اثر ضربات وارد شده، این کودک خردسال به بدترین شکل ممکن جانش را از دست داده بود و در نمونه ای دیگر پدر شیشه ای کودک خود را به شکل عروسک چوبی در حال حرکتی می دید که از بیرون برای کنترل رفتار او در خانه شان قرار داده شده است و تصمیم می گیرد آن را منهدم کند و تحت تاثیر این تصورات فرزندش را تکه تکه می کند.

عضو هیات علمی سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: این نمونه هایی از افراد معاینه شده در بخش روان پزشکی قانونی است که تحت تاثیر توهمات شیشه مرتکب قتل نزدیکانشان شده اند، علاوه بر این، افراد زیادی نیز به این بخش ارجاع می شوند که تحت تاثیر توهمات شیشه با اطرافیان خود درگیر شده و زد و خورد داشته اند.

این متخصص روان پزشکی خاطرنشان کرد: روان پریشان شیشه معمولا سه روز تا یک هفته پس از ارتکاب به قتل متوجه جنایت صورت گرفته می شوند و بدنبال آن به افسردگی و نا امیدی شدید دچار خواهند شد و برخی از آنان نیز بعد از آگاهی از عمل خود دست به خودکشی می زنند.

وی افزود: افراد تحت تاثیر مصرف شیشه دچار واقعیت گسیختگی می شوند و رفتارهایی خشن و بعضا تکان دهنده از خود نشان می دهند.

صابری با بیان اینکه ترک شیشه عوارض جسمی ندارد، تصریح کرد: متاسفانه استفاده از این ماده وابستگی شدیدی در فرد ایجاد می کند به نحوی که اگر تصمیم به ترک داشته باشند هر چند عوارض جسمی برای آن وجود ندارد، اما حس لذت و هیجان کاذبی که بدنبال مصرف این ماده به وجود می آید فرد را دوباره به سمت مصرف این محرک روان می کشاند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز