خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

ایجاد مرکز ترک اعتیاد ویِژه کودکان تا یک‌ سال آینده

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۰۹۷

صددرصد امور مالی این مرکز بر عهده شورای شهر بوده اما اداره آن را در قالب یک تفاهم‌نامه همکاری به سازمان بهزیستی یا وزارت بهداشت خواهیم داد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: مرکز ترک اعتیاد ویِژه کودکان ظرف یکسال آینده تاسیس خواهد شد.

فاطمه دانشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران درباره ایجاد مرکز ترک اعتیاد ویِژه کودکان گفت: سال گذشته در شورای شهر مصوب شد، ۴ مرکز بازپروری معتادان در شهر تهران تاسیس شود که به دلیل نبود مرکزی برای حمایت از کودکان معتاد یکی از این مراکز به بازپروری کودکان اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه عمدتا این کودکان یا معتاد متولد شده یا در سنین پایین گرفتار اعتیاد می‌شوند، گفت: سم‌زدایی و ترک اعتیاد نوزادان و کودکان با بزرگسالان متفاوت است و به همین دلیل برای بازپروری این گروه به یک بیمارستان تخصصی نیاز است.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه این طرح برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود و به همین دلیل الگویی برای انجام این کار نداشتیم، افزود: مطالعه تطبیقی برای انجام این کار از آغاز سال جاری شروع و تا شهریور ماه ادامه داشت.

دانشور با اشاره به اینکه برای طراحی مدل تاسیس این مرکز کارگروه‌هایی با حضور کارشناسان سازمان بهزیستی تشکیل شد، افزود: طراحی این مدل به پایان رسیده و برای تامین زمین مورد نیاز آن نیز در حال رایزنی هستیم که به احتمال قوی این زمین در منطقه ۲۲ واقع است که در صورت توافق این مرکز ظرف یکسال آینده تاسیس خواهد شد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در خصوص همکاری سازمان بهزیستی برای ساخت این مرکز گفت: صددرصد امور مالی این مرکز بر عهده شورای شهر بوده اما اداره آن را در قالب یک تفاهم‌نامه همکاری به سازمان بهزیستی یا وزارت بهداشت خواهیم داد.
.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز