خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد:

توزیع غیرقانونی بخشی از داروهای آگونیست در سطح جامعه

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۳۳۲

به دلیل توسعه بیش از حد مراکز درمان نگهدارنده با متادون و عدم وجود نظارت های لازم بر آنها و نبود یک سیستم کنترلی مورد نیاز شاهد نشت غیرقانونی بخشی از داروهای آگونیست در سطح جامعه و فروش آن حتی در عطاری‌ها هستیم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، از تهیه بانک اطلاعاتی مراکز درمان و کاهش آسیب و صدور کارت شناسایی برای معتادان تحت پوشش خدمات درمانی اعتیاد خبر داد.

به گزارش ایلنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، «بابک دین پرست» افزود: این بانک با هدف انسجام اطلاعات مراکز مجاز حوزه درمان و کاهش اسیب و معتادان تحت پوشش در این مراکز انجام می شود.

وی تصریح کرد: در جلسه مشترک وزرای بهداشت و کشور، توافق شد که بانک اطلاعات جامع معتادان و مراکز درمان و کاهش آسیب ایجاد شود که بر این اساس، دو معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاونت درمان و وزارت بهداشت، در حال تهیه فرایند انجام این کار هستند.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: وزارت بهداشت تعهد کرده این بانک را که عدم وجود آن یک خلاء جدی تلقی می شد را تا پایان سال اجرایی کند. این سامانه برای اولین بار است که در کشور ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: همچنین به موازات آن، کارت‌های شناسایی مشخصی برای همه معتادان تحت پوشش درمان صادر می شود تا ضمن کنترل فرایند درمان، از توزیع خارج از شبکه قانونی داروهای آگونیست ویژه اعتیاد هم جلوگیری شود.

دین پرست افزود: متاسفانه به دلیل توسعه بیش از حد مراکز درمان نگهدارنده با متادون و عدم وجود نظارت های لازم بر آنها و نبود یک سیستم کنترلی مورد نیاز شاهد نشت غیرقانونی بخشی از داروهای آگونیست در سطح جامعه و فروش آن حتی در عطاری‌ها هستیم.

وی گفت: برای جلوگیری از نشت غیرقانونی متادون و سایر داروهای درمان اعتیاد که مشکلات جدی را در فرآیند امر درمان ایجاد کرده است، کمیسیونی شامل مدیران و کارشناسان دستگاه های مرتبط با مدیریت داروهای اعتیاد در دبیرخانه ستاد تشکیل شده تا نظارت فنی و کارشناسی بر فرآیند تولید، توزیع و مصرف داروهای اعتیاد داشته باشند و به موازات آن شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ها هم موظف به برخورد قانونی با عطاری ها و مراکز متخلف شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز