خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به ایلنا خبر داد:

دستگیری بیش از ۴۰ هزار خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۴۸۶

معتادین متجاهر که بخشی از افراد بی خانمان را تشکیل می دهند معمولا در خرده فروشی مواد مخدر و سرقت‌های خرد نیز نقش دارند. در واقع بر اساس آمار چهل درصد معتادین متجاهر در این گونه جرایم حضور داشتند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: امسال بیش از ۴۰ هزار مجرم اعم از خرده‌فروش و معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.

علیرضا جزینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد دستگیری مجرمین حوزه مواد مخدر گفت: برخی دستگیری‌ها به صورت هدفمند و با شناسایی افراد به عنوان خرده فروش و یا سرشبکه مواد مخدر صورت می‌گیرد و برخی نیز تحت عنوان معتادین متجاهر و خرده فروش دستگیر می‌شوند.

وی ادامه داد: معتادین متجاهر که بخشی از افراد بی‌خانمان را تشکیل می‌دهند، معمولا در خرده فروشی مواد مخدر و سرقت‌های خرد نیز نقش دارند. در واقع بر اساس آمار چهل درصد معتادین متجاهر در این گونه جرایم حضور داشتند.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: بنابراین پس از دستگیری مشخص می‌شود که این افراد خرده‌فروش یا متعادین متجاهر هستند، اما معتادینی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند به عنوان بیمار تلقی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه معتاد متجاهر مجرم است، اظهار کرد: ما با این گونه از مجرمین برخورد می‌کنیم؛ به طوری که امسال بیش از ۴۰ هزار مجرم اعم از خرده فروش و معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند، که نشانگر اهتمام سیستم انتظامی و اطلاعاتی کشور در برخورد با این افراد است.

جزینی در مورد دستگیر شدگان گفت: طبیعتا سرشبکه‌های توزیع مواد مخدر تعداد کمتری هستند و مردم آنها را در جامعه نمی‌بینند، در حالی که خرده فروش‌ها تعداد بیشتری دارند و مردم نیز بیشتر از برخورد با آنها در جامعه ناراضی هستند. بنابراین ما هم در صدد هستیم از طریق جمع آوری این افراد امنیت مورد درخواست مردم را تامین کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز