خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت تاکید کرد:

ضرورت فراگیری مهارت‌های تخصصی در کنار دانش تئوری

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۶۴۵

در حال حاضر تمام گرفتاری‌های بشر ناشی از بی‌اخلاقی است، امیدواریم جامعه علمی در ایران از این بلا مصون بماند و همگی با توکل به خدا به خودباوری برسیم و به هیچ کس متکی نباشیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش تنها کسب دانش تئوری کافی نیست، گفت: دانشجویان و دانشگاه‌ها نباید از این مهم غافل شوند و باید به فراگیری مهارت‌های تخصصی در کنار دانش تئوری توجه داشته باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سید حسن هاشمی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: بدون شک سعادت همه ملت‌ها و دولت‌ها در گرو قرار گرفتن در سایه علم و پژوهش است. امروز قدرتمند‌ترین کشور‌ها، کشورهایی هستند که علاوه بر توجه به علم و پژوهش، بر روی نیروی انسانی جوان سرمایه گذاری کرده‌اند و این نیرو‌ها را در مسیر ترقی رشد داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه کشور‌ها بدون داشتن انسان‌های عالم نمی‌توانند در دنیا خود را مطرح کرده و روی پای خود بایستند، ادامه داد: آرزو داریم سیاستگذاران و دولتمردان در مرحله اول و جوانان به عنوان آینده سازان، در مرحله دوم به این مهم که جزو تاکیدات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری بوده است، توجه ویژه داشته باشند.

وی خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: قدر روزهای جوانی را بدانید و از فرصت‌ها حداکثر استفاده را بکنید چون یکی از گرفتاریهای مهم بشر، ماندن در حسرت روزهای از دست رفته است.

هاشمی ادامه داد: زندگی به سرعت در حال گذر است و کسانی پیروز و سربلند هستند که فرا‌تر از درنظر گرفتن استعداد‌ها، از فرصت‌ها حداکثر استفاده را می‌کنند.

وی با بیان اینکه با دقت در زندگی تمام خدمتگذاران و عالمان متوجه می‌شویم، تمامی آنها از تنبلی و رخوت به دور بوده‌اند، اضافه کرد: مسلما ثروت ماندگار نخواهد بود و تنها چیزی که باقی می‌ماند اخلاق و علم اندوزی است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام گرفتاری‌های بشر ناشی از بی‌اخلاقی است، بیان داشت: امیدواریم جامعه علمی در ایران از این بلا مصون بماند و همگی با توکل به خدا به خودباوری برسیم و به هیچ کس متکی نباشیم.

هاشمی در ادامه سخنانش ضمن گرامیداشت یاد شهیدان همت، باکری، زین الدین و حسین علم الهدی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بسیاری از دانشجویان مسیر اخلاق را در پیش گرفتند و کشور را نجات دادند، گفت: باید به این افراد به عنوان الگوهای موفق در حفظ ارزش‌های کشور نگاه کنیم و پاسدار واقعی خون آنها باشیم. چون یکی از پایه‌های استقلال کشور دانشگاه‌ها هستند که می‌توانند با علم اندوزی هر چه بیشتر، افرادی را تربیت کنند که در روزهای سخت، خود را وقف کشور کنند.

وی با تاکید بر لزوم کسب مهارت‌های های تخصصی در کنار دانش تئوری ادامه داد: در حوزه آموزش مسلما کسب دانش تئوری به تنهایی کافی نیست و دانشجویان و دانشگاه‌ها از این مهم نباید غافل شوند.

هاشمی در ادامه بر لزوم رشد پژوهش در دانشگاه‌ها نیز تاکید کرد و گفت: در این زمینه در وزارت بهداشت اقدامات خوبی در دست انجام است.

وزیر بهداشت در پایان افزود: فراموش نکنیم که یکی از باارزش‌ترین نعمت‌ها، خدمت در مناطق محروم است و من قطعا فرزندان خود را تشویق به خدمت در روستا‌ها و مناطق محروم می‌کنم تا با سختی‌ها مواجه شوند. چون معتقدم تا با این سختی‌ها آشنا نشویم، نمی‌توانیم به باارزش‌ترین نعمتی که خدا به ما اعطا کرده یعنی خدمت به همنوع، دست یابیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز