خبرگزاری کار ایران

تشکیل کارگروه ویژه برای کاهش مرگ و میر معتادان

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۴۰۸

هر سه ساعت یک نفر در کشور به دلیل مصرف مخدرهای سمی فوت می‌کند / معتقدیم نهادهای مدنی و سمن‌ها در می‌توانند نقش پویایی را در پیشگیری از اعتیاد ایفا کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران گفت: کارگروهی ویژه در استانداری تهران جهت کاهش مرگ و میر ناشی از مصرف مخدرهای ناخالص تشکیل می‌شود.

به گزارش ایلنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، «سیاووش شهریور» با بیان این مطلب افزود: هر سه ساعت یک نفر در کشور به دلیل مصرف مخدرهای سمی فوت می‌کند.

وی ادامه داد: وزارت کشور به عنوان یک نهاد هماهنگ کننده و سیاستگذار سعی کرده تاکنون آمار مرگ و میر ناشی از مصرف مخدرهای سمی را با انجام اقدامات پیشگیرانه به حداقل برساند و این موضوع در شورای اجتماعی استان‌ها نیز مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ارتقا آموزش‌ها، ورود جامعه مدنی، افزایش و تجهیز کمپ‌های ترک اعتیاد را از جمله اقداماتی عنوان کرد که استانداری جهت پیشگیری از اعتیاد افراد جامعه به مخدر انجام داده است.

شهریور ادامه داد: اکثر مواد مخدر صنعتی به دلیل وجود مواد ناخالص سمی، سبب افزایش مرگ و میر معتادان می‌شود. این موضوع باید بصورت شفاف به اطلاع مردم برسد و هشدارهای لازم نیز ارائه شود.

وی با بیان اینکه استانداری تهران با سیاست‌های دولت «تدبیر و امید» و مقام عالی وزارت مبنی بر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر موافق و همسو است، تصریح کرد: به تقویت حوزه عمومی جهت پیشگیری از اعتیاد معتقد هستیم و ارتباط میان گروه‌های رسمی و غیررسمی، دولتی و غیردولتی در این رابطه ضرورت دارد.

به گفته مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران، اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر علاوه بر کمک به دولت جهت کاهش چالش‌های پیش رو در این رابطه، سبب امنیت خاطر افراد جامعه در این حوزه می‌شود.

وی ادامه داد: معتقدیم نهادهای مدنی و سمن‌ها در این حوزه می‌توانند نقش پویایی را در پیشگیری از اعتیاد ایفا کنند. روحانیت، مردم، نخبگان اجتماعی و فرهنگی با فعالیت در این زمینه می‌توانند یاری رسان دولتمردان باشند.

شهریور با بیان اینکه جهت تحقق این رویکرد استانداری همه سمن‌های مرتبط با موضوع اعتیاد را دعوت به همکاری و با آن‌ها جهت فرهنگ سازی و بسترسازی مبارزه با مواد مخدر ارتباط برقرار کرده است، افزود: سیاست اصلی ما در استانداری استفاده از این راهکار برای مبارزه با مواد مخدر است و به نظرم این تجربه، نهایی‌ترین تجربه در امر مبارزه با مواد مخدر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز