خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون اصلاح و تربیت زاهدان در گفتگو با ایلنا:

مواد مخدر، مهم ترین عامل بزهکاری نوجوانان در زاهدان است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۹۴۳

«برخی از نوجوانان به خاطر مبالغی مانند ده میلیون تومان دیه مدت‌ها ست که در کانون مانده‌اند؛ خانواده‌های این نوجوانان نیز اغلب با مشکلات معیشتی فراوان روبرو هستند و توانایی پرداخت این مبالغ را ندارند.»

رئیس کانون اصلاح و تربیت زاهدان با بیان کاهش ۲۰ درصدی ورودی‌های این کانون در سال ۹۲، عنوان کرد که بیشترین بزه‌های رخ داده در میان نوجوانان این کانون مربوط به حوزه مواد مخدر است.

فرامرز ملک جمشید رئیس کانون اصلاح و تربیت شهر زاهدان در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره تعداد ورودی‌های نوجوانان به این کانون گفت: خوشبختانه ورود نوجوانان بزه دیده به این کانون در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱،۲۰درصد کاهش داشته و علاوه بر آن تعداد افراد سابقه دار نیز کم شده است.

وی ادامه داد: بیشترین بزه‌های صورت گرفته از سوی نوجوانان در این شهر مربوط به سرقت، به ویژه سرقتهای ناشی از مصرف مواد مخدر و همچنین جرایم دیگر مرتبط با مواد مخدر است و در موارد دیگر بزه‌ها آمار ورودی‌ها ما بسیار اندک است.

ملک جمشید با بیان اینکه محوریت در کانون اصلاح و تربیت، آموزش است، افزود: سعی ما این است که کانون را به مرکزی برای آموزش و پرورش تبدیل کنیم زیرا این نوجوانان سرمایه‌های کشور هستند و نباید که به دلیل ارتکاب یک اشتباه تمام زندگیشان تباه شود.

رئیس کانون اصلاح و تربیت زاهدان اظهار کرد: برخی از نوجوانانی که در کانون نگهداری می‌شوند به خاطر مبالغی مانند ده میلیون تومان دیه مدت‌هاست که در این مرکز مانده‌اند؛ خانواده‌های این نوجوانان نیز اغلب با مشکلات معیشتی فراوان روبرو هستند و توانایی پرداخت این مبالغ را ندارند.

وی در پایان اشاره کرد: این نوجوانان اگر اشتباهی نیز مرتکب شده‌اند در سنین زیر ۱۸ سال بوده است که قدرت تشخیص و بلوغ عقلی کامل را نداشته‌اند بنابراین انتظار می‌رود که خیرین و مردم تجه ویژه‌ای به این نوجوانان داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز