خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی کشورهشدار داد:

اعتیاد تبلیغات روزنامه ای نمی خواهد

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۱۸۴

«پروتکل‌های درمانی ترک اعتیاد کاملا مشخص هستند و درمان‌های سریع و فوق سریع مفهومی ندارد، در اینجا مرحله‌ای از پاکی اتفاق می‌افتد اما باید گفت درمان واقعی اعتیاد یک پروسه طولانی مدت است».

رئیس سازمان بهزیستی کشورنسبت به تبلغات روزنامه ای ترک اعتیاد و صلاحیت آنها به خانواده ها هشدار داد.
به گزارش ایلنا، همایون هاشمی در حاشیه نشست مشترک وزیر بهداشت و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بر لزوم حمایت از معتادان بهبود یافته تاکید کرد و گفت: از سال گذشته بخشنامه‌ای به استان‌ها ابلاغ کردیم که ۱۰ درصد از منابع مربوط به بهزیستی در حوزه مشارکت‌های مردمی و ۵ درصد از منابع را برای حمایت از خانواده‌های نیازمند که در مسیر آسیب‌های اجتماعی دچار مشکل شده‌اند، صرف کنند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور، افزود: از مردم می‌خواهیم موضوع اعتیاد را در حیطه درمان و حمایت‌های اجتماعی یک بیماری تلقی کنند، البته مبارزه با عاملین توزیع مواد مخدر جدی است و آنها مجرم تلقی می‌شوند؛ با این حال باید با مداخلات اجتماعی مناسب، معتادان را به مسیر زندگی عادی‌شان بازگردانیم.
وی با بیان اینکه مراکز حمایت و توانمندسازی معتادان بهبود یافته، توسط سازمان بهزیستی در حال راه‌اندازی است، تصریح کرد: معتادان بهبودیافته می‌توانند از تسهیلات سازمان بهزیستی نظیر وام‌های اشتغال بهره‌مند شوند.
هاشمی یادآور شد: ۵ مرکز توانمندسازی که در حال حاضر به صورت پایلوت فعالیت خود را آغاز کرده‌اند برای یک‌سال مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بلاعوض درنظر گرفته‌ایم که در راستای توسعه این مراکز استفاده خواهد شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر کمبودی در زمینه مراکز نگهداری از معتادان احساس نمی‌شود. اظهار کرد: در سال ۹۰ تعداد کمپ‌های مجاز ترک اعتیاد ما کمتر از ۷۰ بود که این آمار اکنون به بیش از ۸۰۰ کمپ مجاز استاندارد شده، رسیده است.
هاشمی، درباره تبلیغات ترک اعتیاد در روزنامه‌ها نظیر ترک اعتیاد ۱۰ روزه، ۲۰ روزه، انواع سم‌زدایی‌ها اظهار کرد: پروتکل‌های درمانی ترک اعتیاد کاملا مشخص هستند و درمان‌های سریع و فوق سریع مفهومی ندارد، در اینجا مرحله‌ای از پاکی اتفاق می‌افتد اما باید گفت درمان واقعی اعتیاد یک پروسه طولانی مدت است.
رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه سال گذشته به کمک ناجا و ستاد مبارزه با مواد مخدر، تعدادی از مراکز غیرمجاز را ملزم به استانداردسازی کردیم گفت: هموطنان اگر به آگهی‌های تبلیغاتی ترک اعتیاد برخوردند حتما صلاحیت آن را از طریق مراکز مربوطه نظیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت یا سازمان بهزیستی استعلام کنند؛ چراکه شکایاتی در این زمینه به دست ما می‌رسد و ستادی در همین راستا در سازمان تشکیل شده تا امور مربوطه را رسیدگی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز