خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بازبینی آیین نامه شورای ساماندهی کودکان خیابان / آمار کودک کار غلو آمیز است

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۰۰۴

آیین نامه شورای ساماندهی کودکان خیابان بازبینی می شود و در جلسه آتی این شورا وظایف دستگاههای عضو مانند نیروی انتظامی، بهزیستی، وزارت کشور، بهداشت، آموزش و پرورش، هلال احمر، کمیته امداد و شهرداری تفکیک و ابلاغ می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه آمار‌های موجود در زمینه کودکان کار غلو آمیز است گفت: آماری که ما داریم با آمار ۴ میلیون کودک بازمانده از تحصیل متفاوت است که بعدا آن را اعلام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز در حاشیه دومین جلسه شورای ساماندهی کودکان خیابان که در وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، علی ربیعی در پاسخ به این سوال که چه میزان از ۴ میلیون کودک بازمانده از تحصیل وارد چرخه کار شده‌اند گفت: این آمار صحیح نیست و آماری که ما در اختیار داریم با این مقدار تفاوت دارد.

وی با اعلام اینکه اکنون برای اعلام عدد دقیق این آمار حضور ذهن ندارد، افزود: در آینده این عدد اعلام خواهد شد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: آمارهای غلو آمیز بسیاری در زمینه کودک کار وجود دارد. در برخی آمار بین المللی گفته شده که نیمی از جمعیت فعال کاری ایران را کودکان کار تشکیل می‌دهند که سیاه نمایی است.

ربیعی در ادامه به وظایف شورای ساماندهی کودکان خیابانی اشاره کرد و افزود: فعالیت در این حوزه به صورت پراکنده و بر اساس ضرورتهای هر دستگاه انجام می‌شد.

وی ادامه داد: این شورا از سال ۸۴ که در هیات دولت تصویب شده است و وظیفه آن هماهنگی دستگاه‌ها و ایجاد سیاست‌ها و برنامه‌ها در حوزه کودکان خیابانی است.

وزیر کار اظهار کرد: در این جلسه مطالعات صورت گرفته در گذشته مبنا قرار گرفت زیرا فرصت برای مطالعات جدید وجود ندارد.

وی افزود: کار کودک که به چند بخش تقسیم می‌شود، یک بخش آن مربوط به شرایط طبیعی اجتماعی است و بخش دیگر معلول سوء استفاده برخی گروه‌هاست که قرار شد دو نوع سیاستگذاری در این زمینه صورت بگیرد.

ربیعی گفت: در بخش دوم بنا شده است که نیروی انتظامی قوی‌تر عمل کند و افراد مورد سو استفاده را حمایت کند و بخش اول نیز که ناشی از مسائل اجتماعی و اقتصادی است برای جلوگیری از آسیب رسیدن به زندگی طبیعی و روح و روان کودکان برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای حمایت‌های بیمه‌ای، آموزشی و مشاوره‌ای به این کودکان ادامه داد: امروز مصوبه‌ای داشتیم که این آیین نامه بازبینی شود و در جلسه آتی وظایف دستگاههای عضو این شورا مانند نیروی انتظامی، بهزیستی، وزارت کشور، بهداشت، آموزش و پرورش، هلال احمر، کمیته امداد و شهرداری تفکیک و ابلاغ شود.

ربیعی گفت: رئیس جمهور به من دستور داده است که این مساله را پیگیری کنم تا در صورت لزوم در شواری عالی رفاه خود ایشان موضوع را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود با اشاره به حمایت‌های فرهنگی از برخی خانواده‌های خاص که این فرهنگ را درون خود دارند و همچنین تلاش برای بازگرداندن برخی کودکان خیابانی به خانواده‌هایشان ادامه داد: پرداخت هزینه تحصیل این کودکان و نگهداری از کودکان بدون خانواده از برنامه‌های ما است.

ربیعی افزود: مردم خیر می‌توانند یارانه‌هایشان برای این مساله را هدیه کنند اگر اکنون یارانه‌هایشان را اهدا کنند این پول در ۵ بخش سلامت و بیمه درمان، اشتغال، محیط زیست، حمل و نقل و امنیت غذایی هزینه می‌شوداما بعد از ثبت نام می‌تواند با عنوان اینکه می‌خواند در چه بخشی استفاده شود آن را اهدا کنند که البته ماباید برای آن برنامه ریزی کنیم.

وی در پایان در باره علت توقف ثبت نام بیمه همگانی گفت: همزمانی این کار با ثبت نام یارانه‌ها باعثفشار در سیستم IT می‌شد که به همین علت آن را به آینده موکول کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز